Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Polskie Towarzystwo Badania Gier (Games Research Association of Poland)
Journal
Homo Ludens
Year
2016
Volume
---
Issue
1(9)
Identifiers
ISSN
2080-4555
Cover
Volume contents
1(9)
article:
Pisząc dyscyplinę. O historii badań gier cyfrowych i zawiłościach jej pisania na, przykładzie "(bardzo) krótkiej historii game studies" Fransa Mäyry
(
Kliś-Brodowska A.
), p. 13-30
article:
Dynamic difficulty adjustment systems for various game genres
(
Dziedzic D.
), p. 35-51
article:
Japońskie alter ego. Jeszcze o antyinformacji w „narracjach niedbałych”
(
Jabłoński A.
), p. 53-63
article:
Czym jest gra? Uwagi o przedmiocie ludologii. Analiza fenomenologiczno-metodologiczna
(
Jacko J. F.
), p. 65-83
article:
Towards a Categorisation of Animals in Video Games
(
Jański K.
), p. 85-101
article:
GRA-nice prawa – metody parascammingowe oraz retoryka konkursów, teleloterii i loterii SMS-owych
(
Jaskuła J.
,
Surdyk A.
), p. 103-125
article:
Building players’ engagement – a case study of games with a purpose in science
(
Łupkowski P.
,
Dziedzic D.
), p. 127-145
article:
Blurring the Lines: De Profundis: Letters from the Abyss (2001) by Michał Oracz
(
Mochocka A.
), p. 147-164
article:
Magia i Miecz Magazine: The Evolution of Tabletop RPG in Poland and its Anglo-Saxon Context
(
Mochocka A.
,
Mochocki M.
), p. 167-194
article:
From College of Wizardry to Witcher School: A Comparative Study of Franchise Larp Design
(
Mochocki M.
), p. 197-223
article:
Wykorzystanie systemu planowania powtórek z elementami gamifikacji w nauczaniu podstaw programowania komputerów
(
Swacha J.
), p. 225-241
article:
Funkcjonowanie wykonawcze profesjonalnych graczy komputerowych
(
Witkowska M.
), p. 243-257
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.