Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 2(99) | 127-135

Article title

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W PRACY ZDALNEJ UKIERUNKOWANEJ NA WSPOMAGANIE WCZESNEJ EDUKACJI DZIECI

Authors

Content

Title variants

EN
MODERN TECHNOLOGIES IN REMOTE WORK AIMED AT SUPPORTING EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
Modern technologies are an inseparable structure of modern human life. Nowadays, it is impossible to imagine existence without a phone, smartphone or computer. They are ubiquitous in work, play, social life and school education. Children are starting to use modern technologies more and more actively. This publication attempts to present the importance of modern technologies in remote work with students. Referring to the literature on the subject and relying on their own observations and experiences in working with students at a younger school age, an attempt was made to make the reader aware that modern methods and technological measures have a significant impact on the development and behavior of students from an early age of education. The significant role of the teacher in the entire didactic process was also indicated. The advantages and disadvantages of distance learning were also highlighted.

Year

Issue

Pages

127-135

Physical description

Dates

published
2021-02-02

References

  • 1. Barczak A., Florek J., Jakubowski S., Sydoruk T., Zd@lna edukacja – potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2006.
  • 2. Bednarek J., Lubina E., Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2008.
  • 3. Białobłocki T., Moroz J., Nowoczesne techniki informacji i komunikacji – ich rozwój i zastosowanie, [w:] Społeczeństwo inform@cyjne – istota, rozwój ,wyzwania, (red.) M. Witkowska, K. Cholawo-Sosnowska. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • 4. Frania M., Nowe media, technologie i trendy w edukacji, Wydawnictwo IMPULS, Kraków 2017.
  • 5. Galwas B., Internet jako wiodące narzędzie modelu studiów na odległość Politechniki Warszawskiej, [w:] Nauczanie na odległość. Wyzwania-tendencje-aplikacje, (red.) S. Wrycza, J. Wojtkowiak. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.
  • 6. Hankała A., Interakcje pedagogiczne w nauczaniu na odległość z perspektywy psychologii, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, (red.) M. Tanaś, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa-Kraków 2004.
  • 7. Hankała A., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznej w edukacji, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, (red.) M. Tanaś, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa-Kraków 2004.
  • 8. Kasperowicz J., Nowe uwarunkowania wspomagania kształcenia, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, (red.) M. Tanaś, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa- Kraków 2004.
  • 9. Lubina E., Gilewski K., Wykorzystanie technologii informacyjnej w procesie wychowawczym – możliwości wspomagania procesu rozwoju społecznego młodzieży, [w:] Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kształcenie zdalne – uwarunkowania, bariery, prognozy, (red.) J. Migdałek, B. Kędzierska, Wydawnictwo RABID, Kraków 2003.
  • 10. Mischke J., Dylematy współczesnej edukacji; nauczanie tradycyjne czy zdalne?, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, (red.) M. Tanaś, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa- Kraków 2004.
  • 11. Nowina-Konopka M., Wiedza, informacja i komunikacja w rozwoju społeczeństwa informacyjnego, [w:] Społeczeństwo inform@cyjne – istota, rozwój ,wyzwania, (red.) M. Witkowska, K. Cholawo-Sosnowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • 12. Pedagogika @ środki informatyczne i media, (red.) M. Tanaś, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa-Kraków 2004.
  • 13. Rutkowska L., Edukacja na odległość. Metodyka i oprogramowanie, [w:] Nauczanie na odległość. Wyzwania-tendencje-aplikacje, (red.) S. Wrycza, J. Wojtkowiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.
  • 14. Tanaś M., Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, (red.) M. Tanaś, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa-Kraków 2004, s. 36.
  • 15. https://lekcjaliteratury.pl/men-wskazuje-jak-uczyc-zdalnie-w-trakcie-zawieszenia-zajec/ (stan na dzień 23 sierpnia 2020 r.).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c3fb2aa4-4149-444d-8a3f-eeae7cd34478
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.