PL
Od połowy ubiegłego stulecia Europa, w różnych gałęziach życia, coraz konsekwentniej dążyła do rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Wytyczane plany miały przyspieszyć ów rozwój. Wraz z nastaniem pandemii COVID-19 w roku 2020 na całym świecie nastąpiło nieoczekiwane przyspieszenie, nie tylko w krajach unijnych, ale również w odniesieniu ogólnoświatowym do innych państw, czego efektem jest niesamowity rozwój IT. W związku z pojawiającymi się obostrzeniami, zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym obywatele zmuszeni zostali do korzystania z e-usług. Uczniowie, którzy do tej pory chętnie wracali do domów, by móc surfować po wirtualnym świecie, teraz zostali zamknięci w domach, zdani na przekaz elektroniczny. Czy wszystkim udało się dostosować do nowych warunków? Czy zdalna edukacja przygotuje uczniów do czekających ich zadań? Takich pytań nasuwa się coraz więcej z racji przedłużającej się pandemii. Stąd ten artykuł, który być może przybliży odbiorcy rzeczywistość uczniów i nauczycieli radzących sobie z nowymi wyzwaniami.
EN
Since the middle of the last century Europe has increasingly sought to develop information society in various branches of life. There were plans to accelerate this development. With the advent of the COVID-19 pandemic in 2020, there has been an unexpected acceleration worldwide, not only in the EU countries, but also globally in relations to other countries resulting in incredible IT development. Due to emerging restrictions citizens have been forced to use e-services in both their professional and personal lives. Students who have so far been happy to return home to enjoy the virtual world, have now been locked up in their homes, relying on electronic media. Has everyone been able to adapt to the new conditions? Will distance education prepare students for their tasks? Such questions arise because of the prolonged pandemic. Hence this article, which may bring the audience closer to the reality of students and teachers coping with the new challenges.