Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 3 (66) | 123-136

Article title

Komunikacja sponsoringowa oraz ambush marketing podczas Euro 2016

Content

Title variants

EN
Sponsoring and ambush marketing during Euro 2016 football games

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł stanowi analizę wybranych form komunikacji firm wokół Euro 2016, koncentrując się głównie na przekazie reklamowym zarówno w Polsce, jak i w wybranych krajach europejskich. Zostały w nim pokazane najczęstsze motywy wykorzystywane podczas kampanii prowadzonych zarówno przez sponsorów, jak i przez marki balansujące na granicy lub przekraczające granice ambush marketingu. Naszkicowano zagadnienie sponsoringu i funkcje oraz jego rosnące znaczenie jako formy promocji. Przedstawiono również główne kategorie graczy rynkowych podczas Euro 2016 i praw, którymi dysponują.
EN
The article is a description of some forms of communication around Euro 2016 focusing mainly on the transmission of advertising, both in Poland and in selected European countries. Author shown the most common grounds on which base campaigns both sponsors and other brands which are near the ambush marketing. In article were also some issue of sponsorship, functions and its increasing importance as a form of promotion. It also presents the major categories of market players during Euro 2016 and their marketing rights.

Year

Issue

Pages

123-136

Physical description

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d019ca20-b8d6-429b-82d2-d476d94f9137
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.