Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 42 |

Article title

ANALIZA ZADOWOLENIA KLIENTÓW Z PRODUKTÓW BANKOWYCH OFEROWANYCH PRZEZ BANK X W ŚWIETLE WYNIKÓW WŁASNYCH BADAŃ ANKIETOWYCH

Content

Title variants

EN
CUSTOMER SATISFACTION ANALYSIS OF BANK PRODUCTS IN THE LIGHT OF SURVEY RESEARCH

Languages of publication

Abstracts

PL
Obecnie sektor bankowy jest jednym z najprężniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki, a konkurencja na rynku bankowym jest potężna i ciągle wzrasta. Utrzymanie wysokiej pozycji w takich warunkach jest trudne, zwłaszcza że wszystkie banki oferują podobne produkty w zbliżonych cenach, a jakość świadczonych usług zależy już tylko od wewnętrznych zasad funkcjonowania banku oraz kwalifikacji i podejścia pracowników. Aby zdobyć i utrzymać klienta, a tym samym zadowolić go, należy wprowadzić wysoką jakość produktów i obsługi. Wobec takich czynników istotna staje się ocena zadowolenia klientów banku, a na tej podstawie skorygowanie działań banku, w celu jak najlepszego usatysfakcjonowania klientów.
EN
Currently, the bank sector is one of the most developing sectors of Polish economy and the competition on the bank market is fierce and is still increasing. It is difficult for the banks to maintain their position in such environment especially when they offer similar products for similar prices and the quality of services depends only on internal procedures and staff qualifications and commitment. Thus, high quality products and services have to be introduced in order to acquire and to keep the client. Consequently, it is crucial that the satisfaction level of a bank client should be assessed and adequate corrections of bank’s operations be made to satisfy the client.

References

  • Grzegorczyk W., Marketing Bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2004.
  • Indian Institute Of Banking, Banking Products and Services, Taxmann Publications Pvt. Ltd., 2015.
  • Kolasa M., Marketing Bankowy, Wydawca CeDeWu, Warszawa 2008.
  • Szelągowska A., Współczesna Bankowość Spółdzielcza, Wydawca CeDeWu, Warszawa 2012.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

EISSN
2300-6285

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d442388b-dcb6-4ff1-8958-4c583e5d18a6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.