Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 1(51) | 99-107

Article title

KONIECZNE KIERUNKI ZMIAN WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI

Authors

Title variants

The Necessary Directions of Changes of the Contemporary Education

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Współczesna edukacja to przede wszystkim nabywanie umiejętności praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy oraz konieczność doświadczania w czasie trwania nauki. Zmiany społeczno-gospodarcze i technologiczne spowodowane rozwojem i zastosowaniem nowoczesnych technologii teleinformatycznych powodują konieczność przemodelowania dotychczas stosowanych systemów edukacyjnych. Artykuł stanowi próbę identyfikacji koniecznych kierunków zmian we współczesnej edukacji, przedstawia dobre praktyki i doświadczenia wynikające ze stosowania w dydaktyce akademickiej sytemu e-learning, syntezuje efekty badań dotyczące zmian oferty edukacyjnej uczelni wyższych oraz prezentuje najnowsze trendy na rynku edukacyjnym.
EN
Współczesna edukacja to przede wszystkim kształtowanie umiejętności systematycznego i ustawicznego uczenia się przez całe życie oraz nabywanie umiejętności praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy, jak również konieczność doświadczania w czasie trwania nauki. Zmiany społeczno-gospodarcze spowodowane rozwojem i zastosowaniem nowoczesnych technologii teleinformatycznych powodują konieczność przemodelowania również systemu edukacyjnego. Jednym z najważniejszych trendów jest rozwój metod edukacyjnych w kierunku studiów e-learning i systemów mobilnych. Wśród dominujących trendów na rynku edukacyjnym można zauważyć konieczność ustawicznego uczenia się przez całe życie ( lifelong learning).

Year

Issue

Pages

99-107

Physical description

Contributors

author
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie

References

  • http://www.edulider.pl/edukacja/edukacja-xxi-wieku-najnowsze-trendy [dostęp: 15.08.2016]
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Otwarte_zasoby_edukacyjne [dostęp: 15.08.2016]
  • http://www.brief.pl/artykul,1873,marketing_tresci_co_to_takiego.html [dostęp: 15.08.2016]

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d5484c83-c7df-4d9b-9100-d9a87c42ad70
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.