Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 10 | 1 | 202-208

Article title

Międzypokoleniowe uczenie się w cyberprzestrzeni. Przykład projektu „ICT Guides”

Authors

Content

Title variants

EN
Intergenerational Learning in Cyberspace. Example of the „ICT Guides” Project

Conference

Edukacja-technika-Informatyka

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule przedstawione są wyniki badań nad międzypokoleniowym uczeniem się w cyberprzestrzeni przeprowadzonych w ramach projekt „ICT Guides” (Erasmus+). Projekt polegał na cyklicznym organizowaniu w czterech europejskich metropoliach kursów międzypokoleniowego uczenia się z udziałem uczniów z rodzin imigrantów i lokalnych seniorów, które wspomagane były przez nowoczesne technologie (z ang. ICT). Wyniki badań wskazują, że świat wirtualny może być dogodnym miejscem międzypokoleniowych spotkań i oddziaływań edukacyjnych motywujących uczniów do nauki oraz ograniczających wykluczenie społeczne i cyfrowe seniorów.
EN
The article presents the results of research on intergenerational learning in the virtual world conducted as part of the „ICT Guides” project (Erasmus+). The project consisted in intergenerational learning courses with the participation of pupils from immigrant families and local seniors, supported by information and communications technology (ICT). The research results show that the virtual world can be a convenient place for intergenerational meetings and mutual learning motivating students to learn and limiting seniors’ social and digital exclusion.

Year

Volume

10

Issue

1

Pages

202-208

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

author
  • Doktor, Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Teorii Wychowania, Polska

References

  • Baron-Polańczyk, E. (2006). Multimedialne materiały dydaktyczne. Projektowanie i wykorzystywanie w edukacji techniczno-informatycznej. Zielona Góra: Wyd. UZ.
  • Baron-Polańczyk, E. (2007). Multimedialne materiały dydaktyczne w edukacji techniczno- -informatycznej w szkole podstawowej i gimnazjum. Raport z badań. Zielona Góra: Wyd. UZ.
  • Cylkowska-Nowak, M., Wierzejska, E. (2017). Technologie informacyjne w edukacji zdrowotnej. W: B. Woynarowska (red.), Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne. Metodyka. Praktyka (s. 199-210). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Leek, J., Rojek, M. (2017). Intergenerational Learning Using ICT to Reduce Early School Leaving among Immigrant Pupils, „Litera Scripta” (s. 34-48). České Budějovice: The Institute of Technology and Business.
  • Leek, J., Rojek, M. (2019).‘ICT Guides’ Project as an Example of Educational Support of Young Immigrants Through Intergenerational Learning and ICT Tools. „Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship, InZentIM and EARLI-SIG 13 Conference Documentation”.
  • Lewowicki, T., Siemieniecki, B. (2012) (red.). Nowe media w edukacji. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
  • Ordon, U., Sołtysiak, W. (2016). Skuteczność kształcenia akademickiego w formule e-learningu. Wybrane aspekty. Edukacja – Technika – Informatyka, 1(15), 39-43.
  • Watkins, A. (2017). Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji włączającej. Rozwój dziedziny i nowe możliwości w państwach europejskich. Pobrane z: http://www.europeanagency.org/publications/ereports (25.07.2018).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d630623c-82a2-4672-8f99-605a6ed5dd73
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.