Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 9 | 2 | 220-226

Article title

Wykorzystywanie programów uczenia w głębokim uczeniu przez wzmacnianie. O istocie rozpoczynania od rzeczy małych

Content

Title variants

EN
Using Training Curriculum with Deep Reinforcement Learning. On the Importance of Starting Small

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Algorytmy uczenia się przez wzmacnianie są wykorzystywane do rozwiązywania problemów o stale rosnącym poziomie złożoności. W wyniku tego proces uczenia zyskuje na złożoności i wy-maga większej mocy obliczeniowej. Wykorzystanie uczenia z przeniesieniem wiedzy może czę-ściowo ograniczyć ten problem. W artykule wprowadzamy oryginalne środowisko testowe i eks-perymentalnie oceniamy wpływ wykorzystania programów uczenia na głęboką odmianę metody Q-learning.
EN
Reinforcement learning algorithms are being used to solve problems with ever-increasing level of complexity. As a consequence, training process becomes harder and more computationally demanding. Using transfer learning can partially elevate this issue by taking advantage of previ-ously acquired knowledge. In this paper we propose a novel test environment and experimentally evaluate impact of using curriculum with deep Q-learning algorithm.

Year

Volume

9

Issue

2

Pages

220-226

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Magister inżynier, Katedra Systemów i Sieci Komputerowych, Wydział Elektroniki, Politechnika Wrocławska, Polska
  • Katedra Systemów i Sieci Komputerowych, Wydział Elektroniki, Politechnika Wrocławska, Polska
  • Profesor doktor habilitowany inżynier, Katedra Systemów i Sieci Komputerowych, Wydział Elektroniki, Politechnika Wrocławska, Polska

References

  • Bengio, Y., Louradour, J., Collobert, R., Weston, J. (2009). Curriculum Learning. Proceedings of the Twenty-Sixth International Conference on Machine Learning (ICML 2009) (s. 41–48). New York: ACM.
  • Jiang L., Meng D., Zhao Q., Shan S., Hauptmann A., G. Self-Paced Curriculum Learning. AAAI Conference on Artificial Intelligence Twenty-Ninth AAAI Conference on Artificial Intelli-gence. Pobrane z: https://www.aaai.org/ocs/index.php/AAAI/AAAI15/paper/view/9750/9929 (15.12.2017)
  • Lee, Y.J., Grauman, K. (2011). Learning the Easy Things First: Self-paced Visual Category Disco-very. Proceedings of the IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR) (s. 1721–1728), Colorado Springs: IEEE Computer Society.
  • Mnih, V., Kavukcuoglu, K., Silver, D., Graves, A., Antonoglou, I., Wierstra, D., Riedmiller, M. (2013). Playing Atari With Deep Reinforcement Learning. Pobrane z: https://arxiv.org/abs/ 1312.5602v1 (15.12.2017).
  • Rajendran, J., Prasanna, P., Ravindran, B., Khapra, M.M. (2015). ADAAPT: A Deep Architecture for Adaptive Policy Transfer From Multiple Sources. Pobrane z: https://arxiv.org/abs/ 1510.02879v1 (15.12.2017).
  • Rusu, A.A., Colmenarejo, S.G., Gulcehre, C., Desjardins, G., Kirkpatrick, J., Pascanu, R., Mnih, V, Kavukcuoglu, K., Hadsell R. (2015). Policy Distillation. Pobrane z: https://arxiv.org/abs/ 1511.06295v1 (15.12.2015).
  • Silver, D., Huang, A., Maddison, C.J., Guez, A., Sifre, L., Driessche, G. v. d., Schrittwieser, J., Antonoglou, I., Panneershelvam, V., Lanctot, M., Dieleman, S., Grewe, D., Nham, J., Kalch-brenner, N., Sutskever, I., Lillicrap, T., Leach, M., Kavukcuoglu, K., Graepel, T., Hassabis, D. (2016). Mastering the Game of Go with Deep Neural Networks and Tree Search. Nature, 64 (2), 10–12.
  • Sukhbaatar, S., Szlam, A., Synnaeve, G., Chintala, S., Fergus. R. (2015). MazeBase: A Sandbox for Learning From Games. Pobrane z: https://arxiv.org/abs/1511.07401v1 (15.12.2017).
  • Sutton, R.S., Barto, A.G. (1998). Reinforcement Learning: An Introduction. T. 1. Cambridge: MIT Press.
  • Tu, K., Honavar, V. (2011). On the Utility of Curricula in Unsupervised Learning of Probabilistic Grammars. IJCAI Proceedings-International Joint Conference on Artificial Intelligence (s. 1523–1528). T. 2. Barcelona: AAAI Press.
  • Watkins, C.J., Dayan, P. (1992). Q-learning. Machine Learning, 8 (3–4), 279–292.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d6592499-f711-4d44-bd03-83694410af7f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.