Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 3 (66) | 11-24

Article title

Teoria agenda-setting a nowe media

Authors

Content

Title variants

EN
Agenda-setting theory and new media

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Problem zmian w środowisku medialnym związany z rozwojem nowych mediów należy do największych wyzwań badawczych dla teorii agenda-setting. Biorąc pod uwagę problem aktualności teorii ustanawiania agendy w środowisku komunikacji internetowej i nowych mediów, rozważania i analizy proponowane w opracowaniu są prowadzone w celu uzyskania odpowiedzi pytanie, czy w związku z rozwojem nowych mediów ogólny wpływ mediów (tradycyjnych i nowych, czy inaczej – horyzontalnych i wertykalnych) na opinię publiczną ulega wzmocnieniu czy osłabieniu.
EN
The current changes within media environment including new media development became major research challenge for the agenda-setting theory these days. Taking into account the problem of validity of the theory facing new media conditions, the aim of the analysis in to answer the basic research question: considering the new media development, does the general media impact (including the old and new media types) on public opinion becomes weaker or stronger.

Contributors

author

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d697eb45-9319-44da-a391-1e769d6aa9a3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.