Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | (11) 2016 | 138-147

Article title

Środki komunikacji wizualnej i infografiki w edukacji, biznesie i innych obszarach życia społecznego

Authors

Content

Title variants

EN
Visual communication and infographics in education, business, and other areas of social life

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule opisano rolę środków komunikacji wizualnej oraz infografik w różnych obszarach życia społecznego. Zwrócono uwagę na istotę infografik, które wykorzystują połączenie wzornictwa graficznego z danymi. Przedstawiono wybrane programy do efektywnego tworzenia infografik i elementów systemu identyfikacji wizualnej firmy.
EN
The role of visual communication and infographics in different areas of social life is considered. The essence of infographics which uses a combination of graphic design and data is described. The selected software to efficiently create infographics and visual elements of the system for the corporate identity is presented.

Year

Volume

Pages

138-147

Physical description

Dates

published
2016

Contributors

  • Politechnika Częstochowska

References

  • Aksman J., Manipulacja pedagogiczno-społeczne aspekty, cz. 1: Interdyscyplinarne aspekty manipulacji, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków 2010.
  • Alfabetyzm wizualny: https://ivla.org/new/what-is-visual-literacy-2/ (dostęp: 30.11.2015 r.).
  • Benicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej – logotypy, wizytówki oraz papier firmowy, Wyd. Helion, Gliwice 2007.
  • Falkowski A., Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów [w:] Psychologia Podręcznik akademicki, Psychologia ogólna, red. J. Strelau, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.
  • http://edukacjamedialna.edu.pl/info/infografiki/ (dostęp: 2.01.2016 r.).
  • http://edukacjamedialna.edu.pl/media/chunks/attachment/Katalog_kompetencji_medialnych_2014_EudBrrI.pdf http://isotyperevisited.org/2009/09/from-hieroglyphics-to-isotype.html (dostęp: 30.11.2015 r.).
  • http://ivla.org/new/ (dostęp: 30.11.2015 r.).
  • http://magazine.good.is/infographics (dostęp: 2.01.2016 r.).
  • http://magazine.good.is/infographics (dostęp: 2.01.2016 r.).
  • http://nigelholmes.com/ (dostęp: 30.11.2015 r.). http://www.coolinfographics.com (dostęp: 30.11.2015 r.).
  • http://www.mistrzostwapamieci.spw.pl/pl,menu,324,0,tony-buzan-i-mapy-mysli.html (dostęp: 2.01.2016 r.). https://support.office.com/pl-pl/article/Tworzenie-grafiki-SmartArt-fac94c93-500b-4a0a-97af124040594842 (dostęp: 2.01.2016 r.).
  • https://www.draw.io/ (dostęp: 2.01.2016 r.).
  • Pater-Ejgierd N., Kultura wizualna a edukacja, Fundacja Tranzyt, Poznań 2010.
  • Pearrow M., Funkcjonalność stron internetowych, Wyd. Helion, Gliwice 2002.
  • Smiciklas M., Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, Wyd. Helion, Gliwice 2014.
  • Witryna ARK, The VARK Categories, http://bitly.com/sm09In; http://vark-learn.com/ (dostęp: 30.11.2015 r.).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d8e62411-89ac-4d16-93fd-286341bef2e2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.