Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2017 | 48/2 | 253-265

Article title

ZASTOSOWANIE BLOGA WE WSPIERANIU REFLEKSJI STUDENCKIEJ PODCZAS PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
Implementing blogs to support student reflection during the teaching practicum

Journal

Year

Issue

Pages

253-265

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

author
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

References

  • Brown, A. H. i T. D. Green. 2016. The essentials of instructional design: Connecting fundamental principles with process and practice. New York: Routledge.
  • Cherry, N. 2002. Action Research: a pathway to action, knowledge and learning. Melbourne: RMIT University Press.
  • Conole, G. 2012. Designing for learning in an open world. Dordrecht: Springer.
  • Creswell, J. W. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Czura, A. 2014. „Wprowadzenie”. Neofilolog, 43(1): 5-6.
  • Farrell, T. S. 2007. Reflective language teaching: From research to practice. London: Continuum.
  • Fisher, L. i D. Kim 2013. „Two approaches to the use of blogs in pre-service foreign language teachers’ professional development: a comparative study in the context of two universities in the UK and the US”. The Language Learning Journal, 41(2): 142-160.
  • Gabryś-Barker, D. 2012. Reflectivity Pre-service Teacher Education: A Survey of Theory and Practice. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Garza, R. i S. F. Smith. 2015. „Pre-service teachers’ blog reflections: Illuminating their growth and development”. Cogent Education, 2: 1066550. http://www.tandfonline.com/ doi/full/10.1080/2331186X.2015.1066550 DW 09.07.2017.
  • Gay, L. R., Mills, G. E. i P. W. Airasian. 2011. Educational research: Competencies for analysis and applications. Upper Saddle River: Pearson Education.
  • Górecka, J. i A. Nowicka 2015. „Uczenie się w interakcjach argumentacyjnych a tożsamość ucznia jako rozmówcy”. Lingwistyka Stosowana, 14: 41-55.
  • Jodłowiec, M. 2005. „Developing a Reflective Practitioner: A Teacher Educator’s Perspective”. (w) Studies in Teacher Education: Language, Literature, and Culture. (red. M. Misztal i M. Trawiński). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, str. 9-16.
  • Killeavy, M. i A. Moloney. 2010. „Reflection in a social space: Can blogging support reflective practice for beginning teachers?”. Teaching and Teacher Education, 26(4): 1070-1076.
  • Kolb, D. 1984. Experiential Learning. Englewood Cliffs, New York: Prentice Hall.
  • Komorowska, H. 2015. „Rozwój glottodydaktyki a kształcenie nauczycieli języków obcych”. Postscriptum Polonistyczne, 2(16): 11-29.
  • Luik, P., Voltri, O., Taimalu, M. i K. Kalk. 2011. „On the use of student teacher blogs during teaching practice”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 11: 165-169.
  • Mor, Y. i B. Craft. 2012. „Learning design: reflections upon the current landscape”. Research in learning technology, 20 (sup1): 19196.
  • Mor, Y. i O. Mogilevsky. 2013. „The learning design studio: collaborative design inquiry as teachers’ professional development”. Research in Learning Technology, 21(1): 22054.
  • Schön, D. A. 1983. The reflective practitioner. How professionals think in action. New York: Basic Books.
  • Stiler, G. M. i T. Philleo. 2003. „Blogging and blogspots: An alternative format for encouraging reflective practice among preservice teachers”. Education, 123(4): 789-797.
  • Yang, S. H. 2009. „Using blogs to enhance critical reflection and community of practice”. Educational Technology & Society, 12(2): 11-21.
  • Wilczyńska, W. i A. Michońska-Stadnik. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce: Wprowadzenie. Kraków: Avalon.
  • Wygotsky, L. S. 1971. Wybrane prace psychologiczne. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  • Zawadzka-Bartnik, E. 2014. „Refleksja w zawodzie nauczyciela – założenia a realne możliwości realizacji”. Neofilolog, 43(1): 7-23.
  • http://developbyblogging.weebly.com DW 09.07.2017
  • https://elsbetha.wordpress.com/2016/03/02/the-solution/#comments DW 09.07.2017
  • https://pollytheteacher.wordpress.com DW 09.07.2017
  • http://sjp.pwn.pl/sjp/refleksja;2573649.html DW 09.07.2017
  • https://wordpress.com DW 09.07.2017
  • http://www.edmodo.com DW 09.07.2017
  • http://www.tesol.org DW 09.07.2017

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1429-2173

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-d92e4683-4cb9-4e8d-8f1d-0199eb3129e1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.