PL
Artykuł stanowi identyfikację i charakterystykę pojęć oraz koncepcji wiedzy i zarządzania wiedzą. Kategorie te, przedstawiono w ujęciu szkoły japońskiej, w podejściu procesowym i zasobowym. Zgodnie z modelem SECI, autorstwa I. Nonaka, zarządzanie wiedzą zdefiniowano przez pryzmat powtarzającego się cyklu czterech procesów: socjalizacji, eksternalizacji, kombinacji i internalizacji. Przytoczono definicje zarządzania wiedzą, ukazujące etapy procesu i jego cele. Szczególną uwagę zwrócono na generowanie innowacyjnej wiedzy przez jej kombinację. Wiedzę scharakteryzowano przez pryzmat jej unikatowości, jako zasobu i wagi dla osiągania pozycji konkurencyjnej, przede wszystkim dzięki efektom synergii, uzyskiwanym przez przedsiębiorstwa sieciowe. Ostatnia część artykułu, dotyczy dyfuzji wiedzy w subsieci tworzenia produktów komputerowych, na przykładzie wspólnoty wiedzy Microsoft.