Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Article details
Tools
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Link to site
Copy
Journal
Świat i Słowo
2014
|
12
|
(1)22
| 242-252
Article title
Rzeczywistość jako sandbox. Gry fabularne jako narzędzie wirtualizacji
Authors
Berezowska Linda
Selected contents from this journal
https://bibliotekanauki.pl/journals/2119
Title variants
EN
Sandboxing the Reality. Role-Play Games as an Art and Technology for Virtualization
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The article analyzes the phenomenon of Role Playing Games (PRG)
Keywords
PL
sandboxing
gry RPG
wirtualizacja
EN
sandbox
Role-Play Games (RPG)
virtualization
Publisher
Uniwersytet Bielsko-Bialski
Journal
Świat i Słowo
Year
2014
Volume
12
Issue
(1)22
Pages
242-252
Physical description
Contributors
author
Berezowska Linda
linda.berezowska@gmail.com
Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Śląski, ul. Bankowa 11, 40-007 Katowice
References
J. Trzebiński, Narracja jako sposób rozumienia świata, Gdańsk 2002.
E. Chmielnicka-Kuter, M. Puchalska-Wasyl, Polifonia osobowości: aktualne problemy psychologii, Lublin 2005.
J. Bruner, Life as narrative, „Social Research” 1987, nr 1.
J. Trzebiński, Narracja jako sposób rozumienia świata, Gdańsk 2002.
W. Dilthey, O istocie filozofii i inne pisma, przeł. E. Paczkowska-Łagowska, Warszawa 1987.
E. Nęcka, Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1987.
J. Prokopiuk, Dzieje magii, Kraków 2006.
J.G. Frazer, Złota gałąź. Studia z magii i religii, przeł. H. Krzeczkowski, Warszawa 1965.
D. von Kampenhout, Rytuały szamańskie a ustawienia rodzinne, przeł. M. Baworowska, Katowice 2006.
B. Hellinger, Listy terapeutyczne: znaleźć to, co działa, przeł. Z. Mazurczak, Warszawa 2004.
B. Hellinger, G. Hövel, Praca nad rodziną: metoda Berta Hellingera, przeł. A. Ubertowska, Gdańsk 2002.
E. Husserl, Idea fenomenologii, przeł. A. Sidorek, Warszawa 2008.
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_role-playing_game, [dostęp 3.08. 2014];
J. Leszczak, Innowacyjna mechanika tworzenia opowieści, rpg.polter.pl, 2007, [dostęp 3.08.2014], Ch.J. Romer, Indie RPG Review: Polaris — Chivalric Tragedy at the Utmost North, 2010, [dostęp 3.08. 2014], http://jerome23.wordpress.com/2010/01/09/indie-rpg-review-polaris-chivalric-tragedy-at-the-utmost-north/
M.L. Ryan, Toward Definition of Narrative, [w:] The Cambridge Companion to Narrative, Cambridge 2007.
R. Barthes, Wstęp do analizy strukturalnej opowiadań, przeł. W. Błońska, „Pamiętnik Literacki” 1968, nr 4.
http://www.sjgames.com/gurps/details.html, [dostęp 3.08.2014]
http://en.wikipedia.org/wiki/GURPS_Cyberpunk, [dostęp 3.08.2014]
http://en.wikipedia.org/wiki/GURPS, [dostęp 3.08.2014]
J. Wallis, The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen, Londyn 1998.
M. Oracz, De Profundis. Gra na pograniczu szaleństwa, Gliwice 2001.
A. Schütz, Don Kichot i problem rzeczywistości, przeł. D. Lachowska, „Literatura na Świecie” 1985, nr 2 (163).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-e1e4ff19-177e-4762-9060-d6050ec71e12
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.