Posts define tablet and deal with issues of educational programs for this device. Because this is a new tool used in teaching, outlines its advantages and possible pitfalls.
PL
W artykule zajęto się zagadnieniami związanymi z koniecznością określenia roli i miejsca tabletu w procesie dydaktycznym. Jest on nowym urządzeniem znajdującym zastosowanie w nauczaniu, posiada zalety, ale i potencjalne pułapki.
Firtman M. FIRT (2012), Mobile HTML5: Trying to understand HTML5 compatibility on mobile and tablet browsers [online]. 2012 [cit. 2012-04-29]. Avaible from: http://mobilehtml5.org/
The New Media Consortium (2012), Educause Learning Initiative. Horizon Report 2012. Avaible from: http://net.educause.edu/ir/library/pdf/HR2012.pdf/
Höfer G. ZČU (2005), Výuka fyziky v širších souvislostech – názory žáků: Výzkumná zpráva o výsledcích dotazníkového šetření [online]. 2005 [cit. 2012-04-29]. Avaible from: http://kdf.mff.cuni.cz/vyzkum/materialy/vyuka_fyziky_v_sirsich_souvislostech.pdf