Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2010 | 1 | 2 | 175-188

Article title

Narzędzia e-learningu wspomagające proces edukacji informatycznej w odniesieniu do progresu wiedzy informatycznej wśród słabszych studentów

Authors

Content

Title variants

EN
Rola e-learningu w szkolnictwie wyższym

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Artykuł opisuje doświadczenia oraz wnioski wyniesione z prowadzenia kursów w zakresie przedmiotów informatycznych realizowanych w Instytucie Politechnicznym Państwowej WyŜszej Szkoły Zawodowej w Krośnie z pomocą systemu portalowego na bazie platformy Moodle. Prezentowany artykuł opisuje analizę kursu, który powstał w celu przedstawienia moŜliwości systemu wirtualnej edukacji Moodle1, na którym jest budowana platforma E-student naleŜąca do Państwowej WyŜszej Szkoły Zawodowej w Krośnie. Przedstawiono wykorzystanie systemu e-learningu dla przedmiotu „Informatyka w turystyce” na kierunku: Turystyka i rekreacja w PWSZ Krosno. Na podstawie badań – wyników z testów/ćwiczeń praktycznych pośród studentów kierunku: Turystyka i rekreacja oraz egzaminu końcowego z przedmiotu „Informatyka w turystyce” w postaci pracy w systemach Voyager Travel, Hotel, Euroticket On-Line stwierdzono wyraźny związek pomiędzy zastosowaniem narzędzi wspomagających proces edukacji dostępnych w platformie e-learningowej w portalu E-student PWSZ Krosno.
The article describes the observations and conclusions drawn from the computer science courses run with a portal system based on Moodle platform in State Higher Vocational School Institute of Technology. The article includes the analysis of the course, whose aim was to present the potentialities of the system of virtual education Moodle, which is the basis for constructing E-student platform owned by State Higher Vocational School in Krosno. The article presents the use of e-learning in the course „Computer science in tourism” at the department of Tourism and recreation in Krosno State Higher Vocational School. The analysis of tests/practical tasks results conducted among the students of Tourism and recreation department and final exam in „Computer science in tourism”, which involved working with Voyager Travel, Hotel, Euroticket On-Line, has clearly shown a strong correlation between the acquired computer science knowledge (good and very good grades) and results in end-of-semester exam in „Computer science in tourism” course run through e-learning.

Year

Volume

1

Issue

2

Pages

175-188

Physical description

Dates

published
2010

Contributors

author

References

  • Bartkowiak J. (2005), Metodologia projektowania szkoleń e-learning. Akademia on-line, Łódź.
  • Gładysz T., Hauke K., Owoc M. (2000), Ocena wiedzy jako funkcja edukacji zdalnej [w:] Pozyskiwanie wiedzy z baz danych, red. A. Baborski, „Prace Naukowe AE”, nr 850, Wrocław.
  • Heinze A., Procter C. (2004), Reflections on the Use of Blended Learning. Education in a Changing Environment. Materiały z konferencji na Uniwersytecie Salford, Education Development Unit.
  • Hyła M. (2005), Przewodnik po e-learningu, Kraków.
  • Kubiak M.J. (2000), Wirtualna edukacja po polsku, „Computerworld”, nr 26 (438).
  • Kushtina E. (2006), Koncepcja otwartego systemu informacyjnego nauczania zdalnego, Szczecin.
  • Materiały edukacyjne portalu edukacyjnego PWSZ Krosno – E-Student.
  • Materiały edukacyjne systemów rezerwacyjnych w turystyce: Voyager Ravel, Kameleon, Hotel 2009.
  • Nycz M. (2003), Nauczanie wirtualne a wiedza [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, t. 2, Warszawa.
  • Nycz M., Smok B. (2003), Wiedza w systemie e-learning [w:] Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, „Prace Naukowe AE”, nr 986, Wrocław 2003.
  • Nycz M., Smok B. (2003), Zarządzanie wiedzą w systemach nauczania zdalnego [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, t. 2, Warszawa.
  • Osiński Z. (2004), MoŜliwości jakie stwarzają platformy e-learning w edukacji szkolnej, „Gazeta IT”, nr 1 (20).
  • Rajs R. (2007), Informatyczne systemy rezerwacyjne w turystyce, Krosno.
  • Ryl-Zaleska M. (2005), Metody oceny efektywności kształcenia on-line, materiały z konferencji: „Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyŜszym”, 17 listopada 2005 r., Warszawa.
  • Smok B. (2003), Nauczanie zdalne jako strategia kształcenia [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, t. 2, Warszawa.
  • Zając M., Stanisławska-Mischke A. (2008), Zakres i standardy oceny jakości e-kursów [w:] Wybrane zagadnienia e-edukacji, red. J. Madey, L. Rudak, Warszawa (w druku).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-e312bd24-f0c0-4252-922f-b66a5ff195c1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.