PL
Cel pracy: Ukazanie kampanii prezydenckiej z perspektywy teorii dramaturgicznej E. Goffmana z ujęciem wykorzystania technik kreowania wizerunku. Wyszczególnione zostały wybrane metody kreowania wizerunku i zestawione z elementami kampanii prezydenckiej na urząd prezydenta warszawy R. Trzaskowskiego i P. Jakiego. Zabieg ten miał na celu ukazanie polityków jako aktorów, którzy wykorzystują atrybuty teatralne i okreśłonego zabiegi w celu uzyskania zamierzonego efektu kreowania wizerunku. Materiał i metody: Wykorzystane zostały wybrane materiały z kampanii prezydenckiej i przeanalizowane metodą analizy treści. Wyniki: Politycy wykorzystali określone metody kreowania wizerunku podczas kampanii w celu wywołania określonego wrażenia u wyborców. Zachowanie aktorów jest starannie przygotowane i wszystkie elementy sceniczne są wykorzystane podczas kampanii: scena, aktorzy, kulisy, rekwizyty. Wnioski: Politycy podczas kampanii prezydenckiej wykorzystywali wybrane techniki kreowania wizerunku w celu ukazania siebie w określony sposób, który będzie odpowiedzią na oczekiwania wyborców.