Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 10 | 2 | 33-39

Article title

Błędy wychowawcze nauczycieli w opinii studentów

Content

Title variants

EN
Educational Mistakes by Teachers in the Opinions of University Students

Conference

Edukacja-Technika-Informatyka

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Skuteczność procesu wychowania warunkowana jest m.in. ilością popełnianych błędów przez wychowawców. Celem badań było poznanie opinii studentów na temat błędów wychowawczych nauczycieli. Badania miały charakter sondażu diagnostycznego. Materiał empiryczny zebrano, wykorzystując kwestionariusz ankiety własnej konstrukcji zawierający pytania z kafeterią zamkniętą, półotwartą oraz otwartą.
EN
The effectiveness of the upbringing process depends, among other things, on the number of mistakes made by educators. The aim of the research was to ascertain the opinions of university students on the educational errors of teachers. The research was in the form of a diagnostic survey. Empirical material was collected using a self-created questionnaire containing closed-ended, semi- -open-ended, and open-ended questions.

Year

Volume

10

Issue

2

Pages

33-39

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

  • ORCID: 0000-0002-0492-4396, doktor, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Teorii Wychowania, Polska

References

  • Cieśleńska, B., Głowala, A. (2017). Spostrzeganie błędów wychowawczych nauczycieli przez uczniów szkoły średniej. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 5, 147–162. DOI: 10.19251/sej/ 2017.5(12).
  • Dyląg, J. (2010). Podmiotowość ucznia i nauczyciela a kształcenie emocjonalne i etyczno-moralne w edukacji zintegrowanej. W: I. Adamek, M. Grochowalska, E. Żmijewska (red.), Relacje i konteksty (w) edukacji elementarnej (s. 45–51). Kraków: Wyd. UP.Gurycka, A. (1990). Błąd w wychowaniu. Warszawa: WSiP.
  • Hurło, L., Kijowska, I.M., Sorokosz, I. (2017). Psychospołeczne wyznaczniki funkcjonowania ucznia we współczesnej szkole. Elbląg: Wyd. PWSZ w Elblągu.
  • Janowska, J. (2003). Samoaktualizacja w teorii i praktyce kształcenia nauczycieli. Lublin: UMCS.
  • Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Żak.
  • Paszkiewicz, A., Łobacz, M. (2013). Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej. Warszawa: Difin.
  • Pilch, T. (2010). Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1. Warszawa: Żak.
  • Zubrzycka-Maciąg, T. (2018). Uczeń jako podmiot/przedmiot oddziaływań pedagogicznych we współczesnej szkole. Edukacja – Technika – Informatyka, 3(25), 159–164. DOI: 10.15584/ eti.2018.3.22.
  • Zubrzycka-Maciąg, T., Wosik-Kawala, D. (2012). Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli. Lublin: Wyd. UMCS.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-f1f937c0-08af-4f90-965f-7af403481579
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.