Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 158 | 81-89

Article title

Information Architecture Aspects in Voice Portal Design

Content

Title variants

PL
Aspekty zarządzania informacją w projektowaniu portalu głosowego

Languages of publication

EN

Abstracts

PL
Niniejszy artykuł opisuje zasady projektowania Portalu Głosowego wykorzystywanego w informacji telefonicznej komunikacji miejskiej oraz wpływ Zarządzania Informacją (ang. Information Architecture, IA) podczas jego budowy. IA jest najczęściej omawiane w kontekście projektowania stron internetowych i aplikacji graficznych, ale wiele z jego aspektów można zastosować do innych zadań projektowych. W artykule tym zanalizowano, jak można wykorzystać IA w procesie tworzenia systemu, w którym jedynym sposobem interakcji z użytkownikiem jest mowa. Głównym zadaniem tego systemu jest przekazywanie użytkownikom informacji o komunikacji miejskiej przez telefon. Cel ten osiągnięto poprzez użycie systemu dialogowego wykorzystującego technologię rozpoznawania i syntezy mowy. Procedurę IA zastosowano w kilku fazach projektowania dialogu, zwracając szczególną uwagę na różne ograniczenia tego nietypowego podejścia do interakcji z użytkownikiem. Głównym celem jest zaprojektowanie systemu dostarczającego żądanych informacji w szybki i wygodny sposób. Jest to trudne z kilku powodów: kosztu i ograniczeń czasowych, braku doświadczenia użytkowników w interakcji z podobnymi systemami, braku wglądu w ogólną strukturę systemu, co wymusza na użytkowniku wizualizację struktury we własnym umyśle, treściwej prezentacji znaczącej ilości informacji. Typowych rozwiązań takich problemów, obejmujących nawigację, przeglądanie i wyszukiwanie, nie można bezpośrednio zastosować w takim medium, ale wszystkie mają własne, interesujące odpowiedniki.

Year

Volume

158

Pages

81-89

Physical description

Contributors

References

  • Bogaards P.J.: From cUStomER to CusTOMer: CX as the Naturally for UX in Business. Polish IA Summit, 2012.
  • Cohen M.H., Giangola J.P., Balogh J.: Voice User Interface Design. Addison-Wesley Professional, 2004.
  • De Mori R. (ed.): Spoken Dialogues with Computers. Academic Press, 1998.
  • Guenther M.: Intersection. How Enterprise Design Bridges the Gap between Business, Technology and People. Morgan Kaufmann, 2012.
  • Information Architecture Institute: What is IA? www.iainstitute.org, 2007.
  • Koržinek D., Brocki Ł., Gubrynowicz R., Marasek K.: Wizard of Oz Experiment for a Telephony-Based City Transport Dialog System. Proc. Intelligent Information Systems Conference, Zakopane 16-18 June 2008.
  • Marasek K., Brocki Ł., Koržinek D., Szklanny K., Gubrynowicz R.: User- Centered Design for a Voice Portal. Proceedings: Aspects of Natural Language Processing, 2009.
  • Marciniak M. (ed.): Anotowany korpus dialogów telefonicznych. Exit, 2011.
  • Rosenfeld L., Morville P.: Information Architecture for the World Wide Web. O'Reilly & Associates, 1998.
  • Skórka S.: Systemy nawigacji w przestrzeni słuchowej. Analiza porównawcza. Conference Paper, 24 August 2011.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-f2dffc4e-ba02-4938-9b97-4c219ebb24d9
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.