PL
Przygotowanie młodych ludzi do uczestniczenia w życiu gospodarczym, a w szczególności wkroczeniana rynek pracy, jest, oprócz wychowania, przekazywania wiedzy i kształtowania umiejętności,jednym z najważniejszych zadań współczesnej szkoły. Przygotowanie to odbywa się na zajęciachz przedsiębiorczości realizowanych głównie w szkole ponadgimnazjalnej na przedmiocie podstawyprzedsiębiorczości, a zgodnie z nową podstawą programową, od roku szkolnego 2012/2013, na dodatkowowprowadzonym nowym przedmiocie uzupełniającym: ekonomia w praktyce. Głównymcelem artykułu jest ocena treści kształcenia przedmiotu ekonomia w praktyce w kontekście wymagaństawianych przez pracodawców osobom młodym, wchodzącym na rynek pracy, oraz wskazanychbraków kompetencyjnych występujących u tych osób. Dla osiągnięcie tego celu autorka rozpoczynaartykuł od analizy sytuacji młodych ludzi na rynku pracy, a następnie przedstawia wymaganiai oczekiwania pracodawców zawarte w trzech najnowszych raportach PARP, w których wskazują onibraki młodych ludzi w umiejętnościach kognitywnych i interpersonalnych oraz samoorganizacji.Autorka porównuje je z oczekiwaniami i wiedzą młodych ludzi wkraczających na rynek pracy napodstawie badań własnych, prowadzonych wśród krakowskich maturzystów. W świetle tych wynikówanalizuje treści podstawy programowej ekonomii w praktyce i dokonuje oceny jej treści pod kątemaktualnego zapotrzebowania na rynku pracy.