K. Ajdukiewicz, Logika pragmatyczna, Warszawa, 1965.
Arystoteles, Fizyka, Warszawa, 1968.
Arystoteles, Metafizyka, Warszawa, 1983.
Biblia w przekładzie Jakuba Wujka, Warszawa, 1950.
Biblia Tysiąclecia, Poznań — Warszawa, 1980.
Bibliotheca Esoterica. Catdloąue Annote et Illustre de 6707 Ouvrages Ancicns et Modernes qui traitent des Sciences Occultes, Paris, b.r.
F. Boli i C. Bezold, Sternglaube und Sterndeutung. Die Geschichte und das Wesen der Astrologie, Leipzig — Berlin, 1931.
C. Boyer S.I., Cursus Philosophiae, Vol. I, Parisiis, 1937.
A. Bronk SVD, Rozumienie — Dzieje —• Język, Filozoficzna hermeneutyka H. G. Gadamera, Lublin, 1982, RW KUL.
A. Briintrup, Konnen und Sein, Der Zusammenhang der Sp&tschriften des Nikolaus von Kues, Munchen, 1973.
A. Bruckner, Słownik etymologiczny języka polskiego, Warszawa, 1970.
H. Butteifield, Rodowód współczesnej nauki, 1300—1800, Warszawa, 1968.
H. von Ditfurth, Dzieci wszechświata, Warszawa, 1976.
Eckharts deutsche Predigten und Traktate, Leipzig, 1934.
F. Egger, Propaedeutica philosophica — theologica, Brixinae, 1902.
H. G. Gadaimer, Historia pojęć jako filozofia, w: Drogi współczesnej filozofii, Warszawa, 1978.
H. G. Gadamer, Nicolaus Cusanus und die Philosophie der Gegenwart, w: Kleine Schriften, Bd 3, Tufoingen, 1972.
L. Gilkey, Nazwanie wichru, Warszawa, 1976.
E. Gilson, Tomizm, Warszawa, 1960.
E. Gilson, Byt i istota, Warszawa, 1963.
K. P. Hassę, Von Plotin zu Goethe. Die Entwicklung des neuplatonistischen Einheitsgedankens zur Weltanschauung der Neuzeit, Leipzig, 1909.
M. Heidegger, Wprowadzenie do „co to jest metafizyka?", w: Znak, nr 240, Kraków, 1974.
M. Heller i J. Życiński, Wszechświat i filozofia, Kraków, 1980, ATK.
B. Jasinowski, O istocie neoplatonizmu oraz o stanowisku jego w dziejach filozofii, w: Przegląd filozoficzny, zeszyty I—IV, Warszawa, 1917.
P. Jordan, Der Naturwissenschaftler vor der religiosen Frage, Oldenburg — Hamburg, 1963.
I. Kant, Krytyka praktycznego rozumu, Lwów, 1911.
A. Lapple, Od Księgi Rodzaju do Ewangelii, Kraków, 1977.
J. Lach, Ze studiów nad teologią Ewangelii dziecięctwa Jezusa, w: Studia z Biblistyki, t. I, Warszawa, 1978, ATK.
Nicolai de Cusa De docta ignorantia (Die belehrte Unwissenheit), Buch I., Hamburg, 1979 (lateinisch — deutsch).
Nicolai de Cusa De docta ignorantia (Die belehrte Unwissenheit), Buch II., Hamburg, 1977 (lateinisch — deutsch).
Nicolai de Cusa De docta ignorantia (Die belehrte Unwissenheit), Buch III., Hamburg, 1977 (lateinisch — deutsch).
Nicolaus von Kues, Der V'erborgene Gott, Miinchen, b.r. (lateinisch — deutsch).
Cusanus — Texte, Vier Predigten im Geiste Eckhart, Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Heidelberg, 1937 (lateinisch — deutsch).
Nicolai de Cusa De beryllo (Uber den Beryli), Hamburg, 1977 (lateinisch — deutsch).
Nikołaj Kuzanskij, Soczinienia w dwuch tomach, t. 2., Moskwa, 1980 (przekład rosyjski).
Platona Parmenides, Warszawa, 1961 (przekład W. Witwkkiego).
G. Picht, Odwaga utopii, Warszawa, 1981.
S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV wieku, t. 1, Warszawa, 1974.
S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV wieku, t. 2, Warszawa, 1974.
S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV wieku, t. 3, Warszawa, 1978.
S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV wieku, t. 4, Warszawa, 1979.
S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV wieku, t. 5, Warszawa, 1980.
S. Swieżawski, Dzieje filozofii europejskiej XV wieku, t. 6, Warszawa, 1983.
A. Synowiecki, Mikołaja Kuzy spotkanie z Absolutem, w: Studia Gdańskie, t. V, 1983.
I. Szumilewiicz, O kierunku upływu czasu, Warszawa, 1964.
M. F. Tokarski, Filozofia bytu u Mikołaja z Kuzy, Lublin, 1958, KUL.
K. Wuchterl, Methoden der Gegenwartsphilosophie, Stuttgart, 1977.