Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2001 | 3 | 221-240

Article title

Zmiany kierunków kształcenia Politechniki Krakowskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na tle polskiego szkolnictwa technicznego w łatach transformacji gospodarki

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W procesie transformacji gospodarki narodowej zmienia się rola przemysłu w rozwoju gospodarczym regionów, a także układów lokalnych. Na terenie Polski południowowschodniej (podkarpackie, małopolskie, świętokrzyskie, lubelskie) przejawia się to spadkiem zatrudnienia w przemyśle i budownictwie z 55,5% w 1976 do 46,3% w 1989 roku. a w latach transformacji gospodarki narodowej dalszym zmniejszeniem tego udział z 43,8% w 1994 roku do 43% w 1997 roku (Zioło 1999). W konsekwencji prowadzi to do zmian zapotrzebowania na kadrę z wyższym wykształceniem technicznym. W świetle przedstawionych założeń przyjęto wstępnie, iż zmiany te nawiązują do kształtującego się rynku pracy, na którym jak wspomniałam następuje zmniejszanie znaczenia przemysłu.

Keywords

Contributors

References

  • Chojnicki Z., Czyż T., 1997, Struktura przestrzenna nauki w Polsce, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
  • Juszkiewicz N., 1997, Nauka i technika jako czynniki rozwoju Poznania, UAM, Poznań.
  • Parysek J., 1997, Podstawy gospodarki lokalnej. Wydawnictwo naukowe UAM.
  • Zioło Z., 1999, Transformacja struktur subregionalnych Polski południowo-wschodniej w okresie zmian systemu gospodarowania, Wydawnictwo Oddziału Polskiej Akademii Nauk, Kraków.
  • Kukliński A., 1994, Dylematy polityki naukowej (w:) Rola polityki państw w procesach dostosowawczych do Wspólnoty Europejskiej. J. Niźnik (red.), Warszawa.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-fb052a70-0ab7-4242-aa2f-305223eb9bb1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.