Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 8 | 161-170

Article title

Celebrytyzacja polityki w opiniach wyborców

Authors

Content

Title variants

EN
Celebritization of politics - opinions of voters

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The article presents voters opinion about two aspects of political celebritization: celebritization of style and substance of politicians’ communication and politization fo celebrities. 64% of respondents sees similarities between politicians’ and celebrities’ communication form and content while only 22% of respondents agree with the thesis of politization of celebrities.

Year

Issue

8

Pages

161-170

Physical description

Contributors

author
  • Uniwersytet Warszawski, Polska

References

  • Alberoni F. (2006). The Powerless Elite Theory and Sociological Research on the Phenomenon of the Stars. In S. Holmes & S. Redmond (Eds.), Framing celebrity: new directions in celebrity culture (pp. 65–78). London; New York: Routledge.
  • Annusewicz O. (2011). Celebrytyzacja polityczna. Studia Politologiczne, (vol. 20), 268–278.
  • Boorstin, D. J. (1964). The image: a guide to pseudo-events in America. New York: Harper & Row, Publishers.
  • Godzic W. (2007). Znani z tego, że są znani: celebryci w kulturze tabloidów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne : TVN.
  • Godzic W., (2013). Kuba i inni: twarze i maski popkultury. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno : Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
  • Janczewski, M. (2011). CeWEBryci - sława w sieci. Kraków: Oficyna Wydawnicza “Impuls.”
  • Mills Ch. W. (1999). The power elite. New York: Oxford University Press.
  • Mills Ch. W. (1961). Elita władzy. Warszawa: Książka i Wiedza.
  • Molęda – Zdziech M. (2013). Czas celebrytów: mediatyzacja życia publicznego. Warszawa: Difin.
  • Olczyk T. (2008). Przywódca czy celebrity? Strategie kreowania wizerunku w reklamie politycznej. In B. Szklarski (Ed.), Gra w przywództwo - jak zdobyć i utrzymać władzę: praca zbiorowa. Collegium Civitas Press ; Centrum Kreowania Liderów.
  • Olczyk T. (2009). Politrozrywka i popperswazja: reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  • Olczyk T. (2011). Widmo postpolityzmu. In Platforma Obywatelska. Diagnoza. Warszawa.
  • Street J. (2004). Celebrity Politicians: Popular Culture and Political Representation. British Journal of Politics & International Relations, (6), 435–452.
  • Wheeler M. (2013). Celebrity politics: image and identity in contemporary political communications.
  • Błaszczak: Kalisz to celebryta polityczny. (n.d.). Wprost.pl. 17.072014, http://www.wprost.pl/ar/394858/Blaszczak-Kalisz-to-celebryta-polityczny/
  • Miller: Celebryta Kalisz przegrał z Ziobrą. (n.d.). wiadomosci.dziennik.pl. (dostęp 17.07.14), 2014, http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/303453,miller-celebryta-kalisz-przegral-zziobra.html

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-fe6d0ca0-2e50-4d7f-a1d0-37e25d1c9782
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.