Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 8 | 1 | 255-251

Article title

Miejsce internetu w budżecie czasu polskiego dziecka – perspektywa pedagogiczna

Content

Title variants

Role of the Internet in the Budget Time Polish Child – Pedagogical Perspective

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Internet zawłaszczył czas współczesnego człowieka i stał się wyznacznikiem postępu. W przypadku dzieci i młodzieży istotne jest, w jaki sposób korzystają oni z internetu oraz ile czasu mu poświęcają w ciągu dnia.
EN
Internet appropriated time modern man and has become a major determinant of progress. In the case of children and young people it is important in how they use the Internet and how much time he spend in a day.

Year

Volume

8

Issue

1

Pages

255-251

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Wydział Stosowanych Nauk Społecznych, Katedra Pedagogiki, Polska
author
  • Dragomanov National Pedagogical University, Kyiv, Ukraine
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Katedra Psychopedagogiki Specjalnej, Polska

References

  • Błeszyński, J.J., Orłowska, M. (2016a). Between Social Inclusion to Exclusion – Differences in the Quality of Lives of Intellectually Disabled Children. BEST: International Journal of Humanities, Art, Medicine and Sciences, 4 (3), 89–100.
  • Błeszyński, J.J., Orłowska, M. (2016b). From Exclusion to Participation – Quality of Life of a Small Child with a Disability in Poland Case Study. International Journal of Research in Applied, Natural and Social Sciences, 4 (11), 181–186.
  • Błeszyński, J.J., Orłowska, M. (red.) (2017). Leisure as an Instrument of Rehabilitation and Socialization of People with Intellectual Disabilities. Enter Discussion. European Journal of Social Sciences Studies, 2 (1), 38–49.
  • GUS (2015a). Budżet czasu ludności 2013. Cz. 1. Warszawa.
  • GUS (2015b). Wykorzystanie technologii informacyjno-(tele)komunikacyjnych w gospodarstwach domowych w 2015 r. Warszawa.
  • Orłowska, M., Błeszyński, J.J. (2016). Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna. Warszawa: PWN.
  • Orłowska, M., Błeszyński, J.J. (2017). Measures of Social Engagement of Civilization in the Perspective of Use of ICT By People With Disabilities. European Journal of Special Education Research, 2 (1), 14–21.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-ffec570b-e122-4e9a-8861-c02b5fe6e9a0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.