Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


1982 | 8 |

Article title

Erasme de Rotterdam et Michel de Montaigne - contribution aux idées pédagogiques au XVIe siecle

Content

Title variants

FR
Erazm z Rotterdamu i Michał de Montaigne - przyczynek do analizy idei pedagogicznych v XVI w.

Languages of publication

Abstracts

PL
Celem powyższego komunikatu było przedstawienie zbieżności w poglądach pedagogicznych Erazma z Rotterdamu i Michała de Montaigne. Obaj humaniści akcentują konieczność takiego wychowania młodego pokolenia, by zapewniło ono swobodny rozwój niedzielnego myślenia, a nie opierało się jedynie no pamięciowym przyswajaniu jak największej ilości wiedzy, bez jej zrozumienia. Tego rodzaju kształcenie winno być przeprowadzane nie przemocą ale w atmosferze łagodności i z rozumienia dla potrzeb dziecka. Obaj myśliciele sugerują użycie licznych "pomocy naukowych", mających na celu uczynienie nauki podobnej raczej zabawie, która z punktu widzenia psychiki dziecka jest właściwa temu wiekowi. Tego typu wychowanie miałoby na celu nie tylko formowanie człowieka posiadającego określone walory umysłowe, ale przede wszystkim jego celem jest kształtowanie przyszłego obywatela tak pod względem intelektualnym, jak i moralnym, posiadającego rozwinięty zmysł krytyczny.

Keywords

Year

Volume

8

Physical description

Dates

published
1982

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

URI
http://hdl.handle.net/11089/12043

YADDA identifier

bwmeta1.element.hdl_11089_12043
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.