Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


1992 | 4 |

Article title

Podręczniki do nauki języka polskiego dla Niemców w dwudziestoleciu międzywojennym. Problem doboru sytuacji i odpowiadających im struktur językowych, w szczególności słownictwa

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Jak podaje Nowoczesna Encyklopedia Ilustrowana M. Arcta, w 1931 r. Polska liczyła blisko 32 min ludności, z tego ponad 30% stanowiły tzw. mniejszości narodowe, do których należy zaliczyć przede wszystkim Ukraińców, Żydów, Niemców i Białorusinów. Nauczanie cudzoziemców języka polskiego stało się więc w II Rzeczypospolitej koniecznością, a przede wszystkim popularyzacja naszego języka wśród mniejszości niemieckiej, ponieważ odrębność językowa tej grupy utrudniała kontakty gospodarcze i wręcz uniemożliwiała jej asymilację w przeciwieństwie do innych nacji, posługujących się pokrewnymi językami słowiańskimi. Istniało więc wyraźne zapotrzebowanie społeczne na podręczniki do nauki języka polskiego, zwłaszcza wśród Niemców.

Keywords

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

URI
http://hdl.handle.net/11089/12664

YADDA identifier

bwmeta1.element.hdl_11089_12664
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.