Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Article details
Tools
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Link to site
Copy
Journal
Biuletyn Historii Wychowania
1996
|
3/4
| 35-37
Article title
W rocznicę wydarzeń wrzesińskich i strajków szkolnych w zaborze pruskim
Authors
Wiesław Jamrożek
Content
Full texts:
Download
Title variants
EN
Anniversary of Września Events and School Strikes in the Prussia Sector of Partitioned P o l a
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
W rocznicę wydarzeń wrzesińskich i strajków szkolnych w zaborze pruskim
EN
Anniversary of Września Events and School Strikes in the Prussia Sector of Partitioned Pola
Keywords
Publisher
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Journal
Biuletyn Historii Wychowania
Year
1996
Issue
3/4
Pages
35-37
Physical description
Dates
published
1996-01-01
Contributors
author
Wiesław Jamrożek
Poznań
References
Dzieje szkolnictwa i oświaty na wsi polskiej do 1918, praca zbiór, pod red. S. Michalskiego, Warszawa 1982.
L. Gomolec, Strajki szkolne w Poznańskiem w latach 1901-1907, Poznań 1956.
L. Gomolec, We Wrześni przed sześćdziesięciu laty 1901-1961, Poznań 1961.
M. Jabczyński, Walka dziatwy polskiej z pruską szkolą, Poznań 1930.
M. Konopnicka, Wiersze wybrane, wyb. i wstęp A. Kamieńskiej, Warszawa 1974.
S. Truchim, Historia szkolnictwa i oświaty polskiej w Wielkim Księstwie Poznańskim 1815-1915, Tom II, Łódź 1968.
L. Trzeciakowski, Pod pruskim zaborem 1850-1918, Warszawa 1973.
Wydarzenia wrzesińskie w roku 1901, praca zbiór, pod red. Z. Grota, Poznań 1964.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
DOI
10.14746/bhw.1996.3.4.5
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_bhw_1996_3_4_5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.