Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 79 | 4 | 215-224

Article title

Społeczna nieodpowiedzialność biznesu a niszczenie wizerunku przedsiębiorstwa

Content

Title variants

EN
Corporate social irresponsibility and the destruction of the corporate image

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W literaturze i dyskursie publicznym pojęcie społecznej nieodpowiedzialności biznesu pojawia się stosunkowo rzadko. Przedsiębiorstwa zdecydowanie częściej informują o pozytywnych aspektach swojej działalności pozabiznesowej (działaniach na rzecz pracowników, społeczności lokalnych, ochrony środowiska) niż o kwestiach pogarszających ich wizerunek i reputację w oczach opinii publicznej. Mówienie o negatywnych stronach działalności pozabiznesowej wydaje się jednak istotne, gdyż eliminowanie patologii (społecznej nieodpowiedzialności biznesu) zwiększa społeczne zaufanie do działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.  
EN
The concept of corporate social irresponsibility appears relatively rarely in literature and public discourse. Companies are more likely to inform about  positive aspects of their non-profit activities (for their employees, local communities, the environment) than about issues that worsen their image and reputation. However, talking about negative aspects of non-commercial activitiesseems important and worthwhile as it eliminates pathologies (in terms of  corporate social irresponsibility) and increases social trust in activities related to corporate social responsibility.

Year

Volume

79

Issue

4

Pages

215-224

Physical description

Dates

published
2017-12-28

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

References

  • Clapham, T. (2016), Społeczna odpowiedzialność biznesu to ściema, Nowa Konfederacja. Internetowy Miesięcznik Idei 2(68), www.nowakonfederacja.pl/wp-content/uploads/2016/02/NK-68-Clapham-Sekowski.pdf [dostęp: 12.07.2017].
  • American Customer Satisfaction Index, (2016), www.theacsi.org/news-and-resources/customer-satisfaction-reports/reports-2016 [dostęp: 10.07.2017].
  • Leoński, W. (2015), Społeczna odpowiedzialność i nieodpowiedzialność biznesu, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania, nr 39, t. 1, Wyd. US, Szczecin.
  • Piskalski, G. (2016), Biznes nieodpowiedzialny społecznie, www.wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/1909294.html [dostęp: 12.07.2012].
  • Public Eye Award (2016), www.publiceye.ch/en/campaigns/public-eye-awards [dostęp: 12.07.2017].
  • Shell oskarżony o fałszowanie danych o wyciekach ropy w Nigerii (2011), http://ulicaekologiczna.pl/technologie/shell-oskarzony-o-falszowanie-danych-o-wyciekach-ropy-w-nigerii [dostęp: 10.07. 2012].
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w polskich realiach. Teoria i Praktyka (2015), Raport z monitoringu społecznej odpowiedzialności największych polskich firm, Fundacja CentrumCST.PL, Warszawa.
  • Staliński, A. (2014), Bojkot BP za wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej – studium przypadku www.newpr.pl/bojkot-bp-za-wyciek-ropy-w-zatoce-meksykanskiej-studium-przypadku [dostęp: 20.07.2017].
  • Volkswagen ujawnia szczegóły planu uporania się ze skutkami afery spalinowej (2015), www.biznes.pl/volkswagen-ujawnia-szczegoly-planu-uporania-sie-ze-skutkami-afery-spolinowej [dostęp: 10.07.2017].
  • Wewiór, P. (2012), Obiecywali jak nigdy, nie dotrzymali słowa jak zawsze, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu po polsku, www.nowyobywatel.pl/2012/10/12/obiecywali-jak-nigdy-nie-dotrzymali-slowa-jak-zawsze-czyli-spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-po-polsku/ [dostęp: 12.07.2017].
  • www.24/7wall st.com [dostęp: 11.07.2017].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_rpeis_2017_79_4_17
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.