Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2000 | 25 | 135-144

Article title

Vocabulario y estereotipos publicitarios en los anuncios de la prensa española actual

Content

Title variants

EN
Vocabulary and advertising stereotypes in the Spanish press advertisements

Languages of publication

ES

Abstracts

EN
The author of this article analyses the functioning of stereotypes in Spanish press advertisements, payingspecial attention to the role which they play in this kind of texts. What is meant mainly is to show how advertisements try to modiify the consumer’s behaviour and to impose on him a new set of values which is in the interest of producers.

Keywords

Year

Volume

25

Pages

135-144

Physical description

Dates

published
2007-12-01

Contributors

References

  • Boer H.B., Dworzecki Z., Timme H. (1991), Efektywna reklama, Przegląd Organizacji, nr 8, pp. 17-18.
  • Elgozy G. (1973), Paradoksy reklamy. Perswazja legalna, Warszawa.
  • Ferraz Martínez A. (1995), El lenguaje de la publicidad, Madrid.
  • Kurta H. (1969), Reklama prasowa, Warszawa.
  • Lewicki A.M. (1994), Poezja reklamy, Aida Media, nr 3, pp. 10-11.
  • Majkowska G. (1994), Język reklamy, en: Polszczyzna a/i Polacy u schyłku XX wieku, red. K. Handke, H. Dalewska-Greń, Warszawa, pp. 317-324.
  • McLuhan M. (1975), Reklama jes t dźwignią zazdrości, en: Wybór pism, Warszawa.
  • Miodek J. (1979), Reklama w Spiglu, Odra, nr 11, pp. 73-77.
  • Reboul O. (1980), Kiedy słowo jest bronią, en: M. Głowiński, Język i społeczeństwo, Warszawa.
  • Szczęsna E. (1992), Reklama - sztuka czy perswazja?, Dialog, nr 11, pp. 70-81.
  • Tokarski R. (1995), Mechanizmy perswazyjne w reklamie, Aida-Media, nr 10, pp. 34-36.

Document Type

Publication order reference

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_strop_2001_2526_013
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.