Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 51 | 2 |

Article title

Zachowanie przedsiębiorstw w procesach globalizacji – nowe modele biznesu

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The authors try to determine the importance and character of enterprise behaviour in the context of environment changes due mainly to the globalization processes. The complexity and dynamics of these changes is emphasised. Managerial decisions should be therefore adequately adjusted to the speed and scope of these changes, and this creates new business model, being for enterprises an important success factor.
PL
Autorzy opracowania podjęli próbę określenia znaczenia i charakteru zachowań przedsiębiorstw w kontekście dokonujących się zmian otoczenia, wywołanych zwłaszcza procesami globalizacji. W artykule podkreślono złożoność i dynamikę tych zmian oraz konieczność dostosowania decyzji menedżerów do ich tempa i zakresu, co tworzy nowy model biznesu i jest istotnym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstw.

Year

Volume

51

Issue

2

Physical description

Dates

published
2017
online
2017-08-16

Contributors

References

  • Drucker P., Myśli przewodnie, MTBiznes sp. z o.o., Warszawa 2008, p. 364
  • Goldsmith M., Greenberg C.L., Robertson A., Hu-Chan M., Globalni liderzy. Kolejna generacja, Wyd. MTBiznes Sp. z o.o. Warszawa 2007
  • Gonzales-Benito O., Munoz-Gallego P.A., Garcia-Zamora E., Entrepreneurship and market orientation as determinants of innovation: the role of business size, International Journal of Innovation Management 2015, vol. 19 No 4.
  • Haber A., K. Polak K., Polskie spojrzenie na przedsiębiorczość, Harvard Business Review (Poland) 2011 (November)
  • Kotler Ph., Jatusripitak S., S.Maesincee S., The Marketing of Nation. A Strategic Aproach of Building National Wealth, The Gree Press, New York 1997
  • Kumar V., Jones E., Venkatesan R., Leone R.P., Is market orientation a Source of Sustainable Competitive Advantage or Simply the Cost of Competing?, Journal of Marketing 2011, vol. 75 (March)
  • Lista "Rzeczpospolita 500" ed. 2016, 29.04.2016.
  • Mintzberg H., The strategy concept 1: Five Ps for strategy, California Management Review” 1987, June 30, p. 11–24
  • Rogers M., Networks, firm size and innovation, Small Business Economics 2004, vol. 22 No 2, p. 141–153
  • Styś A., D. Borowiec D., Procesy globalizacji i ich implikacje dla marketingu, [in:] Zmiany w otoczeniu marketingowym podmiotów rynku w Polsce, AE Wrocław 1999
  • Verhoef P.C., Leeflang P.S.H., Understanding the Marketing Departments. Influence within the firm, Journal of Marketing 2009, vol. 3 (March)

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_h_2017_51_2_237
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.