Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 51 | 2 |

Article title

Nowe koncepcje marketingu w strategiach marketingu międzynarodowego

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The article deals with the new marketing concepts used to develop and implement marketing strategies for businesses on international markets. It mainly concerns the use of Agile Marketing and Blue Ocean Strategy. These concepts are discussed in marketing literature separately in a way that is not related to marketing strategies on international markets. Since they are entirely new concepts, the Polish literature on the subject very rarely presents their in-depth analysis or the possibilities to use them in international marketing and, therefore, these are the issues that the article deals with. The critical analysis of those concepts presented in this article is based on the literature of the subject and concerns the marketing research and subsequent stages of marketing strategies on international markets.
PL
W artykule autor analizuje problem zastosowania nowych koncepcji marketingu w strategiach marketingu międzynarodowego. Odnosi się to do Agile Marketing i Blue Ocean Strategy. W literaturze polskiej problemy te są rzadko przedmiotem krytycznej analizy, a ponadto są omawiane odrębnie, bez ich związku z działaniem fim na rynkach międzynarodowych. Celem opracowania była próba ustalenia, czy i w jakim zakresie wyżej wskazane koncepcje mogą być zastosowane w marketingu międzynarodowym. Autor dokonał krytycznej analizy literatury przedmiotu właśnie z tego punktu widzenia, uwzględniając w szczególności badania marketingowe rynków międzynarodowych i elementy przeprowadzanej na nich strategii.

Year

Volume

51

Issue

2

Physical description

Dates

published
2017
online
2017-08-16

Contributors

References

  • Agile marketing - przyszłość czy utopia? - www.ispro.pl/blog/agile-marketing-przyszlosc-czy-utopia/
  • Chan Kim, W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2005.
  • Dietl J., Marketing, PWE Warszawa 1986.
  • Fafara K. (red), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firm, PWE, Warszawa 1998.
  • Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym , Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
  • Halligan B., Shah D., Inbound marketing, Helion, Gliwice 2010.
  • Kalińska-Kula M., Agile Research- badania marketingowe według filozofii zwinnego marketing, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, nr 2/2016.
  • Małus K., Agile czy nie Agile – oto jest pytanie, Strefa n4/2014, wyd. Projekt Management Institute Poland Chapter.
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa PWE, Warszawa 2004.
  • Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_h_2017_51_2_97
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.