Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 21 | 20-31

Article title

Internationalization process on the example of LVMH

Content

Title variants

Proces internacjonalizacji firmy na przykładzie LVMH

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Internationalization is a process commonly used by companies to expand their business. It can be understood as entering new foreign markets by using different methods such as joint-venture, greenfield investments, but also simply selling the products abroad. There are two main models of internationalization: the Uppsala model and models based on innovation. LVMH is an international luxury goods conglomerate that since the beginning of its existence has used internationalization as a way of entering new markets and expanding its businesses even more. Now, their activities are mainly acquiring new firms, entering new markets, especially in Asia, with special attention paid to China. Internationalization for the luxury goods company is something natural, but more attention is paid to details such as shop location, the interior design of the shops, the customization of products and adjusting them to local market needs. The goal of this article is to briefly present the internationalization phenomenon and show it on the example of LVMH on the Asian market, with special attention paid to the Chinese luxury market. The main research methods used for this article are a literature study and a case study.  
PL
Proces internacjonalizacji jest często stosowany przez firmy chcące zwiększyć obszar działalności. Może być rozumiany zarówno jako wejście na nowe rynki za pomocą np. jont-venture, jak i sprzedawanie produktów na rynkach zagranicznych. Istnieją dwa konwencjonalne modele internacjonalizacji: model uppsalski oraz modele oparte na innowacji. Oprócz nich możemy wyróżnić model sieciowy czy też born-global. LVMH jest międzynarodowym konglomeratem dóbr luksusowych, który od początku swojego istnienia wykorzystywał internacjonalizację do wchodzenia na nowe rynki i powiększania zakresu działalności. Teraz aktywność LVMH skupia się głównie na przejmowaniu nowych firm oraz na wchodzeniu na nowe rynki w Azji ze szczególnym uwzględnieniem rynku chińskiego. Dla firm z branży dóbr luksusowych internacjonalizacja jest czymś naturalnym, jednak w przypadku takich firm większy nacisk kładziony jest np. na lokalizację sklepów oraz ich wystrój czy na personalizację produktów, jak również na przystosowanie produktów do potrzeb lokalnego rynku. Artykuł przedstawia pokrótce proces internacjonalizacji na przykładzie LVMH na rynku azjatyckim, ze szczególnym uwzględnieniem chińskiego rynku dóbr luksusowych. Głównymi metodami badań użytymi na potrzeby artykułu są studia literaturowe oraz studium przypadku.

Year

Issue

21

Pages

20-31

Physical description

Dates

published
2018-03-30

Contributors

  • Wroclaw University of Economics, Faculty of Economic Sceinces, Department of International Economic Relations

References

  • Anderlini J. (2015), Louis Vuitton stung by China luxury woes, ft.com, https://www.ft.com/content/51e1dc9e-8c33-11e5-a549-b89a1dfede9b (accessed: 10.09.2017).
  • Atsmon Y., Dixit V., Wu C. (2011), Tapping China’s luxury-goods market, mckinsey.com, www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/ourinsights/tapping-chinas-luxury-goods-market (accessed: 14.11.2017).
  • Bain M. (2016), The world’s biggest luxury company isn’t worried about China, qz.com, https://qz.com/608970/the-worlds-biggest-luxury-company-isntworried-about-china/ (accessed: 10.09.2017).
  • Beamish, P.W. (1990), The Internationalisation Process for Smaller Ontario Firms: A Research Agenda [in:] A.M. Rugman (ed.), Research in Global Strategic Management – International Business Research for the Twenty-First Century: Canada’s New Research Agenda, JAI Press Inc., Greenwich.
  • Bell J., McNaughton R., Young S. (2001), Born-again global firms: an extension to the born global phenomenon, Journal of International Management, Vol. 7(3), pp. 173–190.
  • Bloomberg, Company Overview of Asiaray Media Group Limited, www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapid=268053991 (accessed: 10.09.2017).
  • Buckley P.J., Ghauri P.N. (1998), The Internationalization of the Firm, 2nd Edition, Cengage Learning EMEA, Hampshire.
  • Cavusgil S.T. (1984), Differences Among Exporting Firms Based on Their Degree of Internationalization, Journal of Business Research, Vol. 12 (2), pp. 195–208.
  • Chan R. (2011), Charles & Keith Goes Global with LVMH Tie-Up, jakartaglobe.id, http://jakartaglobe.id/archive/charles-keith-goes-global-with-lvmh-tie-up/ (accessed: 10.09.2017).
  • Diderich J. (2013), Fashion Scoops, Women’s Wear Daily, 28.06.2013, p. 11–1.
  • Forbes, Bernard Arnault & family, www.forbes.com/profile/bernard-arnault (accessed: 06.08.2017).
  • Funding Universe, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA History, www.fundinguniverse.com/company-histories/lvmh-mo%C3%ABt-hennessy-louis-vuitton-sa-history (accessed: 06.08.2017).
  • Fung Business Intelligence Centre (2015), Luxury market in China.
  • Gorynia M. (2007), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Hollensen S. (2008), Essentials of Global Marketing, 1st edition, Pearson Education Limited, Essex.
  • Johanson J., Vahlne J.E. (1977), The Internationalization Process of the firm – A Model of Knowledge Development and Increasing Commitments, Journal of International Business Studies, Vol. 8, pp. 23–32.
  • Johanson J., Vahlne J.E (1993), Management of Internationalization [in:] L. Zan, S. Zambon, A.M. Pettigrew (eds.), Perspectives on Strategic Change, Kluwer Academic Publishers, Boston/Dordrecht/London.
  • Korth Ch.M. (1985) International Business. Environment and Management, 2nd edition, EnglewoodCliffs N.J. [in:] M. Gorynia (ed.), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, 2007, PWE, Warszawa.
  • L Catterton Asia, http://lcattertonasia.com/ (accessed: 10.09.2017).
  • LVMH (2016), Interim Financial Report
  • LVMH (2017), Interim Financial Report
  • LVMH, www.lvmh.com (accessed: 10.09.2017).
  • Oviatt B., McDougall P. (1994) Towards a theory of international new ventures, Journal of International Business Studies, Vol. 25(1), pp. 45–64.
  • Passariello C. (2010), LVMH Extends Posh Label to New Luxury Resorts, www.wsj.com/articles/SB10001424052702304198004575171680599417158 (accessed: 10.09.2017).
  • Reference for Business, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton Sa – Company Profile, Information, Business Description, History, Background Information on LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton Sa, www.referenceforbusiness.com/history2/1/Lvmh-Mo-t-Hennessy-Louis-Vuitton-Sa.html (accessed: 06.08.2017).
  • Rymarczyk J.(2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Statista, Sales of luxury goods in China from 2010 to 2020 ( in billion euros), www.statista.com/statistics/280369/projected-luxury-goods-revenue-in-china (accessed: 10.09.2017).
  • Sor O. (2014), 5 Singapore businesses acquired by French luxury group LVMH, www.herworldplus.com, www.herworldplus.com/shopping/updates/5-singapore-businesses-acquired-french-luxury-group-lvmh (accessed: 10.09.2017).
  • Walas-Trębacz J. (2006), Sposoby wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Vol. 700, pp. 181–198.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_2082-4440_21_02
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.