Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 12 | 2 | 5-19

Article title

Social Media as a Field for a Company’s Brand Development

Authors

Content

Title variants

PL
Media społecznościowe jako pole do rozwoju marki firmy

Languages of publication

Abstracts

PL
Współcześnie podstawowym miejscem komunikacji jest oczywiście Internet, który stał się niezwykle popularną przestrzenią społeczną, umożliwiającą użytkownikom zaspokajanie różnorodnych potrzeb. Dzięki cyberprzestrzeni możliwe jest wymienianie między sobą tekstów, obrazów, filmów, symboli, itp. w dowolnym miejscu i czasie. Z tych zupełnie nowych form komunikowania się z potencjalnym odbiorcą korzystają, naturalnie, firmy budując jednocześnie swój wizerunek. Zaufanie i przekonanie odbiorcy do marki, może zagwarantować pozytywna, szczera, autentyczna opinia i dobry wizerunek firmy. To właśnie budowana świadomość, oparta na wiarygodnych informacjach, zapewnia zainteresowanemu poczucie bezpieczeństwa i przeświadczenie o prawidłowym wyborze. Skuteczna komunikacja między przedsiębiorstwem a odbiorcą to warunek, który należy spełnić, aby zyskać zaufanie potencjalnego klienta.
EN
Nowadays, the basic place of communication is of course the Internet, which has become an extremely popular social space, enabling users to meet various needs. Thanks to cyberspace, it is possible to exchange texts, images, films, symbols, etc. anywhere, anytime. These completely new forms of communication with a potential recipient are eagerly used by companies while building their image. Convinced trust in the brand can be guaranteed by a positive, honest, authentic opinion and a good image of the company. Awareness built on reliable information provides a person with a sense of security and conviction of making the right choice. Effective communication between the company and the customer is a condition that must be met in order to gain the trust of a potential client.

Keywords

Year

Volume

12

Issue

2

Pages

5-19

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

  • Alcide de Gasperi University of Euroregional Economy

References

  • Antczak, Barbara. 2018. “Znaczenie i cele nowoczesnego public relations.” Journal of Modern Science 39, no. 4:169–84.
  • Antczak, Barbara. 2019. Zastosowanie metod i procedur analizy statystycznej w procesach i zjawiskach społeczno-ekonomicznych. Józefów: Wydawnictwo WSGE.
  • Antczak, Barbara, and Anna Antczak. 2018. Nowoczesne metody komunikacji w marketingu i public relations. Józefów: Wydawnictwo WSGE.
  • Antczak–Barzan, Anna, and Barbara Antczak. 2014. Building effective customer relationships. Józefów: Wydawnictwo WSGE.
  • Ben–Ze’ev, Aaron. 2005. Miłość w sieci. Internet i emocje. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Czekaj, Janusz, ed. 2012. Podstawy zarządzania informacją. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Dobiegała–Korona, Barbara, Tymoteusz Doligalski, and Błażej Korona. 2004. Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Warszawa: Difin.
  • Frankowski, Paweł, and Arvid Juneja. 2009. Serwisy społecznościowe. Budowa, administracja i modernizacja. Gliwice: Helion.
  • Garwol, Katarzyna. 2017. “Rola mediów społecznościowych w edukacji – stan obecny i perspektywy rozwoju.” Dydaktyka Informatyki 12:51–56.
  • Gustowski, Wojciech. 2014. Komunikacja w mediach społecznościowych. Gdynia: Novae Res.
  • Kotler, Philip. 2005. Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Kotler Philip, and Kevin Keller. 2006. Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Remis.
  • Kowalski, Tadeusz, and Bohdan Jung. 2006. Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów. Warszawa: WAiP.
  • Molga, Agnieszka. 2016. “Internet jako narzędzie komunikacji w opinii respondentów.” Dydaktyka Informatyki 11:62–78.
  • Pease, Allan. 2001. Mowa ciała. Kielce: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Pilarczyk, Bogna. 2010. “Komunikacja marketingowa jako sposób osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku.” In Komunikacja rynkowa – skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, ed. Bogna Pilarczyk, and Zygmunt Waśkowski, 12–35. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Podraza, Urszula. 2017. “Wizerunek marki w mediach społecznościowych.” Naukowy Przegląd Dziennikarski 1:63–74.
  • Siuda, Piotr, 2006. “Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym.” In Oblicza Internetu: Internet w przestrzeni komunikacyjnej XXI wieku, ed. Marek Sokołowski, 27–44. Elbląg: Wydawnictwo PWSZ Elbląg.
  • Szejniuk, Aleksandra. 2016. “Istota i znaczenie komunikacji w procesie zarządzania.” Journal of Modern Science 29, no. 2:43–54.
  • Szewczyk, Agnieszka. 2011. “Popularność funkcji serwisów społecznościowych.” Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 656:381–95.
  • Witczak, Olgierd. 2013. “Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa.” Studia Ekonomiczne Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 140:443–56.
  • Wojtkowiak, Monika, and Wioletta Szumilas–Praszek. 2013. “Internet jako współczesne medium zagrożenia czy edukacji?” Społeczeństwo i Rodzina 4 (37): 133–42.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
56545858

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_32084_tekapr_2019_12_2-1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.