EN
The knowledge management is crucial for existing of modern organizations. Virtual teams were not very popular so far. Generally only IT sector was deeply involved in this method of work. New conditions of work during the lockdown change situation rapidly. Almost all organizations were forced to became virtual. One of the most important challenge in that situation was knowledge management, because of strong demand for new competencies. The are many obstacles to overcome that situation such as for example, organization culture, and luck of digital competencies. We must adopt new methods of training people and knowledge mangamanet to be more competitive in new distant reality and successfully conduct personnel policy.
PL
Zarządzanie wiedzą jest kluczowe dla działania nowoczesnych organizacji - przedsiębiorstw i firm. Zespoły zdalne dotychczas były rzadkością. Jedynie sektor IT korzystał z tej metody działania. Nowe warunki pracy podczas wymuszonej izolacji gwałtownie zmieniły tę sytuację. Prawie wszystkie organizacje musiały się zwirtualizować. Jednym z największych wyzwań okazało się zarządzanie wiedzą, ponieważ powstał ogromny popyt na nowe kompetencje. Jest wiele przeszkód do pokonania, jak np. kultura organizacji czy brak kompetencji cyfrowych. Potrzebujemy przyswoić nowe metody szkolenia pracowników i zarządzania wiedzą, by stać się konkurencyjnymi w najbliższej przyszłości i skutecznie prowadzić politykę personalną.