Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 2 |

Article title

Opinie doradców i opiekunów praktyk na temat kształcenia w obszarze wielokulturowości i sprawiedliwości społecznej

Content

Title variants

EN
Counsellor and Supervisor Views of Multicultural and Social Justice Education

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Doradcy i opiekunowie praktyk przedstawili swoje przemyślenia na temat przygotowania zawodowego (a czasem jego braku) do uprawiania poradnictwa wielokulturowego oraz podejmowania działań w obszarze sprawiedliwości społecznej. Podkreślili oni potrzebę przywiązywania większej wagi do doświadczenia praktycznego zarówno podczas zajęć akademickich, jak i poza nimi. Inne ważne z ich punktu widzenia kwestie to przekładanie teorii na praktykę, szersza, systemowa konceptualizacja doświadczeń klientów i praktycznej roli zawodowej oraz kształcenie umiejętności bezpośrednio związanych z działaniami w zakresie sprawiedliwości społecznej i rzecznictwa. Artykuł omawia wnioski płynące z tych spostrzeżeń dla kształcenia doradców.
EN
Counsellors and practicum supervisors reflected on their professional education preparation, and sometimes lack of preparation, for engagement in multicultural counselling and social justice activities. They highlighted the need for increased emphasis on applied experiences, both within and outside the classroom; the translation of theory into practice; a broader, systemic conceptualisation of client expe‑riences and professional practice roles; and specific skills training for social justice action and advocacy. Implications for counsellor education are highlighted.

Year

Volume

2

Physical description

Dates

published
2019-12-29

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_34862_sp_2013_5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.