Baumgartner, H. i Steenkamp, J.M. (2001). Response Styles in Marketing Research: A Cross-National Investigation. Journal Of Marketing Research, 38 (2), 143–156.
Benson, P. (1971). How Many Scales and How Many Categories Shall We Use in Consumer Research? A Comment. The Journal of Marketing, 35 (4), 59–61.
Brzezińska, A. i Brzeziński, J. (2004). Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych. W: J. Brzeziński (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Cichomski, B., Jerzyński, T. i Zieliński, M. (2010). Polskie Generalne Sondaże Społeczne: struktura skumulowanych wyników badań 1992–2010. Warszawa: Instytut Studiów Społecznych, Uniwersytet Warszawski. [Baza danych i dokumentacja metodologiczna dostępne także na stronach: http://www.iss.uw.edu.pl; http://pgss.iss.uw.edu.pl oraz na stronie Archiwum Danych Społecznych (ADS): http://ads.org.pl].
Chun, K.-T., Campbell, J.B. i Yoo, J.H. (1974). Extreme Response Style in Crosscultural Research. Journal of Cross-Cultural Psychology, 5 (4), 465–480. Clarke III, I. (2000). Extreme Response Style in Cross-Cultural Research: An Empirical Investigation. Journal of Social Behavior & Personality, 15 (1), 137–152.
Green, P.E. i Rao, V.R. (1970). Rating Scales and Information Recovery. How Many Scales and Response Categories to Use. Journal of Marketing, 34 (July), 33–39.
Harzing, A. (2006). Response Styles in Cross-national Survey Research. International Journal of Cross Cultural Management, 6 (2), 243–266.
Kaden, R.J. (2008). Badania marketingowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Kessler, R.C. (2003). Epidemiology of Women and Depression. Journal of Affective Dostorders, 74 (1), 5–13.
R.J., Mitchell, R.C., Presser, S., Ruud, P.A., Smith, V.K., Moody, W.R., Green, M.C. i Conaway, M. (2002). The Impact of “No Opinion” Response Options on Data Quality: Non-Attitude Reduction or an Invitation to Satisfice? The Public Opinion Quarterly, 66 (3), 371–403.
Laguna, M., Lachowicz-Tabaczek, K. i Dzwonkowska, I. (2007). Skala samooceny SES Morrisa Rosenberga – polska adaptacja metody. Psychologia Społeczna,(4), 164–176.
Lee, C. i Green, R.T. (1991). Cross-Cultural Examination of the Fishbein Behavioral Intentions Model. Journal of International Business Studies, 22 (2), 289–305.
Lehmann, R. i Hulbert, J. (1972). Are Three-point Scales Always Good Enough? Journal of Marketing Research, 9 (November), 444–446.
Mieczkowska, E. (2013). Wpływ perspektywy przyjmowanej podczas oglądania filmu na przeżywane emocje i postawy rodzinne nastolatków. Niepublikowana praca magisterska, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa.
Shank, D.R. (1985). Continuous Monitoring of Human Contingency Judgment across Trials. Memory & Cognition, 13, 158–176.
Shiomi, K. i Loo, R. (1999). Cross-cultural Response Styles on the Kirton Adaptation- Innovation Inventory. Social Behavior and Personality, 27 (4), 413–420.
Strelau, J. (2004). Osobowość jako zespół cech. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna (t. 2, s. 525–560). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Sułek, A. (2001). Sondaż polski. Warszawa: IFIS PAN.
Sułek, A. (2002). Ogród metodologii socjologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Takahashi, K., Ohara, N., Antonucci, T.C. i Akiyama, H. (2002). Commonalities and Differences in Close Relationships among the Americans and Japanese: A Compari Development, 26 (5), 453–465.
Van Herk, H., Poortinga, Y.H. i Verhallen, T.M. (2004). Response Styles in Rating Scales: Evidence of Method Bias in Data From Six EU Countries. Journal of Cross-Cultural Psychology, 35 (3), 346–360.
Wasserman, E.A. i Shaklee, H. (1984). Judging Response-Outcome Relation: The Role of Response-Outcome Contingency, Outcome Probability, and Method of Information Presentation. Memory & Cognition, 3, 270–286.
Wieczorkowska-Siarkiewicz, G. (1992). Punktowe i przedziałowe reprezentacje celu. Warszawa: OWWP.
Wieczorkowska-Nejtardt, G. (1998). Inteligencja Motywacyjna. Mądre strategie wyboru celu i sposobu działania. Warszawa: Wydawnictwa Instytutu Studiów Społecznych.
Wieczorkowska-Wierzbińska, G. (2014). Diagnoza psychologiczna predyspozycji pracowników. Problemy Zarządzania, 12 (1).
Wieczorkowska, G. i Wierzbiński, J. (2011). Statystyka: od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Wieczorkowska-Wierzbińska, G., Wierzbiński, J. i Kuźmińska, A. (2014). Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach. Psychologia Społeczna, (w druku).
Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. i Siarkiewicz, M. (2009). Wybrane problemy metodologiczne analitycznych badań sondażowych. W: M. Zahorska i E. Nasalska (red.). Wartości – polityka – społeczeństwo. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Wierzbiński J. (2007). Wykorzystanie własności funkcji wartości subiektywnej do przewidywania dynamiki zachowań celowych. W: K. Winkowska-Nowak, A, Nowak i A. Rychwalska (red), Modelowanie matematyczne i symulacje komputerowe w naukach społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Academica Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Wierzbiński, J. (2009). Badanie zaufania do organizacji: problemy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.