Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
30
Journal
Historyka Studia Metodologiczne
Publisher
Polska Akademia Nauk
Year
2000
Identifiers
Volume contents
30
article:
Ways of Looking at Nationalism: A Limited Historiographical Essay and Demonstrative Exegesis
(
Wood N. D.
), p. 5-16
article:
Czy scjentyzm w historiografii końca XX wieku jest całkiem passe?
(
Pomorski J.
), p. 17-25
article:
Historia kobiet czy historia gender? Poststrukturalistyczne inspiracje w badaniach nad dziejami płci
(
Van Tilburg M.
), p. 27-37
article:
Idea genezy, mit genezy
(
Werner W.
), p. 39-48
article:
Pojęcie "heretycy" w ustawodawstwie Konstantyna Wielkiego i jego następców
(
Stachura M.
), p. 59-72
article:
Kulturowy wymiar spiskowej interpretacji dziejów. Kilka uwag na marginesie książki Daniela Pipesa: Potęga spisku. Wpływ paranoicznego myślenia na dzieje ludzkości
(
Witek P.
), p. 72-87
article:
Metafora jako narzędzie badań historycznych. Kilka uwag na marginesie pracy R. Stobieckiego: Bolszewizm a historia. Próba rekonstrukcji bolszewickiej filozofii dziejów
(
Woźniak M.
), p. 89-112
article:
W stronę "nowego liberalizmu". Szkic o doktrynie politycznej Thomasa Hill Greena
(
Szlachta B.
), p. 113-126
article:
Konstytucja angielska w interpretacji Thomasa Babingtona Lorda Macaulaya
(
Rzegocki A.
), p. 127-137
article:
Od Clarendona po Macaulaya: legenda Jakuba II w angielskiej historiografii XVIII i pierwszej połowy XIX wieku. Walka polityczna a powstawanie mitu
(
Bąkowski-Kois D.
), p. 139-155
article:
Który fundamentalizm, który? czyli teoria poznania według Ernesta Gellnera
(
Witek P.
), p. 157-175
article:
Izaak Newton w oczach psychobiografa
(
Pawelec T.
), p. 177-187
article:
Historiia kryzysów finansowych
(
Surdej A.
), p. 189-192
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.