Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 4 |

Article title

ИНТЕРНЕТ-МЕМЫ КАК РЕПРЕЗЕНТАНТЫ МЕДИАКОНЦЕПТА (К ВОПРОСУ О МЕТОДИКЕ АНАЛИЗА МЕДИАОБРАЗА)

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł poświęcony jest opisowi mechanizmów kształtowania obrazu medialnego.Autorka proponuje metodę analizy opartą na najszerszym znaczeniu tego terminu,która zakłada włączenie do korpusu badanego materiału tekstów nie tylko zaprojektowanychprzez profesjonalistów, ale też tych, które pojawiły się w przestrzenimedialnej spontanicznie. Podstawową materią badawczą są memy internetowe,które otrzymały we współczesnych badaniach lingwistycznych status podstawowejjednostki strukturalnej przestrzeni medialnej. Korpus memów internetowych, którereprezentują obraz medialny, jest traktowany jako hipertekst, co pozwala nie tylkozidentyfikować i opisać różne aspekty reprezentowanego wizerunku medialnego, aletakże zrozumieć zasady strukturyzacji odpowiednich konceptów medialnych orazokreślić ich korelację z innymi fragmentami zbiorowej przestrzeni kognitywnej.

Keywords

Year

Issue

4

Physical description

Dates

published
2017-04-15

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-0137-298X-year-2016-issue-4-article-5532
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.