Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
35
Journal
Socjolingwistyka
Publisher
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Year
2021
Identifiers
Volume contents
35
article:
Lingua franca features in Italian. Evidence form an evolutionary linguistics experiment
(
Rogalska-Chodecka K.
), p. 7-22
article:
Satellite-framed or verb-framed? Towards a typology of motion events in English as a lingua franca
(
Piątkowska K.
,
Strugielska A.
), p. 23-40
article:
Wit and Humor in Chinese Characters - A Socio-Cultural and Historical Perspective
(
Chen L.-C.
,
Sroka-Grądziel A.
,
Lee F.-L.
,
Hajndrych E.
), p. 41-54
article:
Środki językowe jako narzędzie nacechowania nieformalnych wypowiedzi kobiet we współczesnym języku chińskim
(
Zajdler E.
,
Naruszewicz A.
), p. 55-76
article:
Emergent Literacy in Bilingual Children. Teaching for transfer and biliteracy
(
Dębski R.
,
Rabiej A.
), p. 77-87
article:
Effects of the COVID-19 Pandemic on Multilingual Families from a Sociolinguistic Perspective
(
Murrmann J. M.
), p. 89-104
article:
Socjolingwistyczny wymiar komunikacji medycznej w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(
Oczko P.
), p. 105-124
article:
Języki publikacji w polskiej humanistyce i w naukach społecznych
(
Zakrajewski P.
,
Warchał K.
), p. 125-143
article:
Ciało w Sieci – (cyber)świat osób z zaburzeniami odżywiania w kontekście dyskursu somatycznego
(
Graf M.
), p. 145-170
article:
Linguistic politeness in Polish social media – an overview of the problem
(
Kępa-Figura D.
), p. 171-193
article:
Mniejszość narodowa czy narodowość? Współczesna polityka terminologiczna na Węgrzech jako odzwierciedlenie tysiącletniej tradycji państwa wielonarodowego i konsekwencja Traktatu w Trianon
(
Kaczmarek K.
), p. 195-211
article:
Świadomość językowa na temat gwary wśród mieszkańców Konina i okolic
(
Osowski B.
), p. 213-225
article:
Społeczne uwarunkowania kompetencji językowej przedstawicieli mniejszości polskiej w Stryju (obwód lwowski)
(
Pawlaczyk A.
), p. 227-239
article:
Co tytuły i podtytuły krakowskich i małopolskich druków ciągłych niezależnego obiegu wydawniczego mówią o rzeczywistości, w której powstały, i spojrzeniu na świat ich autorów
(
Batko-Tokarz B.
), p. 241-256
article:
Czy to słowa (wyłącznie) białostockie? Rozważania o statusie leksykalnym wyrazów uznawanych za regionalizmy w Białymstoku i okolicach
(
Popławski E.
), p. 257-281
article:
Wymiary potocznej świadomości językowej i relacje między nimi
(
Lustanski J.
), p. 283-302
article:
Relacja na ty w świetle tekstów z Narodowego Korpusu Języka Polskiego
(
Kawamoto Y.
), p. 303-317
article:
Stereotyp księdza „typowego” i „prawdziwego” w świetle danych ankietowych
(
Morawska I.
,
Karwatowska M.
), p. 319-333
article:
Bizneswoman, biznesmenka, kobieta biznesu, przedsiębiorczyni czy kobieta przedsiębiorcza? Nazewnictwo kobiet związanych z biznesem we współczesnym dyskursie publicznym
(
Smoleń-Wawrzusiszyn M.
), p. 335-355
article:
Język specjalistyczny dla potrzeb biznesowych w perspektywie glottodydaktycznej - projekt badań
(
Jaworska M.
), p. 357-371
article:
Słownictwo przestępcze za murami polskich zakładów karnych dla kobiet. Rekonesans badawczy na podstawie badań ankietowych
(
Niepytalska-Osiecka A.
), p. 373-390
article:
„Stopnie wojskowe to nie rzeczowniki, dlatego też nie mają rodzaju” . Socjolingwistyczne aspekty dyskusji o feminizacji stopni wojskowych w Niemczech
(
Mikołajczyk B.
), p. 391-406
article:
A Review of the Book: The Many Faces of Multiligualism. Language Status, Learning and Use Across Contexts
(
Maciąg-Fiedler A.
), p. 407-411
article:
O nierówności płci w języku i jej skutkach. Polemika z tezami artykułu Ignacego Nasalskiego pt. „Funkcje i dysfunkcje języka inkluzywnego, ze szczególnym uwzględnieniem asymetrii rodzajowej w języku polskim”
(
Szpyra-Kozłowska J.
), p. 413-430
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.