Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


System messages
  • Session was invalidated!
2019 | 3 | 33-40

Article title

Wartość dla klienta z perspektywy sprzedawców internetowych – wyniki badań z wykorzystaniem FGI

Content

Title variants

EN
Value for the customer from the perspective of e-tailers – results of research using FGI

Languages of publication

Abstracts

EN
The discussion on e-commerce focuses primarily on explaining its nature, importance and technological solutions. It still covers the area of value to a small extent, despite the fact that this issue has been brought up in the literature of economic sciences for many years. Moreover, the available studies do not take into account the different actors involved in value creation. The aim of the paper is to identify the value factors for the customer and the entities creating and delivering it from the perspective of e-tailers. For the needs of the study, empirical studies were conducted with the use of focused group interviews.
PL
Rozważania o handlu elektronicznym koncentrują się przede wszystkim na wyjaśnieniu jego istoty, ważności i rozwiązaniach technologicznych. W niewielkim jeszcze stopniu obejmują obszar wartości, mimo że problematyka ta jest w literaturze nauk ekonomicznych podejmowana od wielu lat. Ponadto w dostępnych opracowaniach brakuje uwzględnienia różnych podmiotów zaangażowanych w tworzenie wartości. Celem artykułu jest identyfikacja czynników wartości dla klienta oraz podmiotów ją tworzących i dostarczających z perspektywy sprzedawców internetowych. Na potrzeby pracy przeprowadzono badania empiryczne z wykorzystaniem zogniskowanego wywiadu grupowego.

Year

Issue

3

Pages

33-40

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania, Katedra Logistyki i Transportu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Handlu i Marketingu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania, Katedra Logistyki i Transportu

References

  • Doligalski, T. (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta. Oficyna Wydawnicza – Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Fawcett, S. E., Magnan, G. M., McCarter, M. W. (2008). Benefits, barriers, and bridges to effective supply chain management. Supply Chain Management: An International Journal, 13(1), 35–48.
  • Kawa, A. (2017a). Kształtowanie relacji z klientami w handlu zintegrowanym wielokanałowo. Organizacja i Kierowanie, 2(176), 285–298.
  • Kawa, A. (2017b). Orientacja sieciowa przedsiębiorstw branży usług logistycznych. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Kawa, A. (2017c). Sieć wartości w handlu elektronicznym. Management Forum, 5(3), 7–12.
  • Lusch, R., Vargo S., Tanniru, M. (2010). Service, value networks and learning. Journal of the Academy of Marketing Science, 38 (1), 19–31.
  • McColl-Kennedy, J. R., Vargo, S. L., Dagger, T. S., Sweeney, J. C., van Kasteren, Y. (2012). Health care customer value cocreation practice styles. Journal of Service Research, 15(4), 370–389.
  • Nalebuff, B. J., Brandenburger, A. M. (1997). Co-opetition: Competitive and cooperative business strategies for the digital economy. Strategy & Leadership, 25(6), 28–33.
  • Skorupska, J. (2017). E-commerce. Warszawa: PWN.
  • Henneberg, S. C., Mouzas, S. (2008). Final customers' value in business networks. Advances in Business Marketing and Purchasing, (14), 99–127.
  • Szymura-Tyc, M. (2005). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
1385448

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1231-2037-year-2019-issue-3-article-bwmeta1_element_baztech-56bd2b98-b6ec-44a7-b901-590a355bbd82
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.