EN
One of the responsibilities of management units is to ensure that the financial statements prepared and presented meet the law requirements and faithfully and fairly reflect the financial situation and the assets of the unit. In preparing the report the information used is that from a range of financial, management accounting and finance. This development points to the example problems with impairment of the need to create synergies of accountants, controllers and specialists from a range of financial management. In the development the particular emphasis will be put on the rules of IAS 36 and CRS 4 for non-financial assets.
PL
Jednym z obowiązków kierownictwa jednostki jest zadbanie, aby sporządzone i zaprezentowane sprawozdanie finansowe spełniało wymogi przewidziane prawem oraz wiernie i rzetelnie odzwierciedlało sytuację finansowa i majątkową jednostki. W trakcie sporządzania sprawozdania wykorzystywane obecnie są informacje z zakresu rachunkowości finansowej, zarządczej i finansów. Niniejsze opracowanie na przykładzie problemów utraty wartości wskazuje konieczność ściślejszego współdziałania księgowych, controllerów i specjalistów z zakresu zarządzania finansami. W opracowaniu szczególny nacisk zostanie położony na zasady wynikające z MSR 36 i KSR 4 dotyczące aktywów trwałych niefinansowych.