Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Journal
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Year
2022
Volume
32
Issue
41
Identifiers
Cover
Volume contents
41
article:
‘Big’ and ‘little’ Quo Vadis? in the United States, 1913–1916: Using GIS to map rival modes of feature cinema during the transitional era
(
Klenotic J.
), p. 5-25
article:
Local and Global Framework of Early Cinema in Lithuania: Vilnius Cinemas, Programme Formats and Audience
(
Kaminskaitė-Jančorienė L.
,
Paškauskas J.
), p. 27-44
article:
What is so (Un)Exceptional About Soviet Cinema? The Pragmatics of Soviet Film Exports to Germany and France in the 1920s
(
Puchenkina N.
), p. 45-63
article:
Remaining silent: The ongoing presence of silent films on cinema programmes in Brno between 1930 and 1936
(
Večeřa M.
), p. 65-78
article:
Foreign film in Poland, 1964–1975: selection, import and audience. An introduction
(
Klejsa K.
), p. 79-98
article:
Alternative distribution and its role in the promotion of films produced by the Irzykowski Film Studio between 1981–1984
(
Sowiński E.
), p. 99-111
article:
The audience and reception of the films from the Profil Film Unit in 1982-1989
(
Grzechowiak J.
), p. 113-127
article:
Pause and Rewind: Memories of Age-Inappropriate Film Viewings in the 1980s
(
Turner P.
), p. 129-143
article:
The Critical Innovation Discourse of Small VODs: The Case of The Death of Mr. Lăzărescu on Cinepub
(
Parvulescu C.
), p. 145-163
article:
Multiplexes in India: Building Castles in a Low-income Market of Uneven Geographies
(
Gopalkrishnan S.
), p. 165-180
article:
Badanie doświadczeń widowni, której nie ma. Wyzwania metodologiczne
(
Sitkiewicz P.
), p. 183-197
article:
Kina dla Niemców w okupowanym Krakowie na tle kin dla Polaków: polityka repertuarowa i preferencje filmowe widzów
(
Dębski A.
), p. 199-219
article:
Dystrybucja filmów zagranicznych w Ludowej Republice Chorwacji na tle polityki kulturalnej Jugosławii (1944-1963)
(
Gluba J.
), p. 221-235
article:
Rodzima klasyka filmowa w świadomości zbiorowej polskich widzów. Opinie Polaków o polskich filmach i ich postawy wobec polskiej produkcji filmowej
(
Giza B.
,
Wenzel M.
), p. 237-256
article:
Jak działać, gdy „nobody knows anything”? Prawidłowości pośród wyników frekwencyjnych filmów w dystrybucji kinowej
(
Adamczak M.
,
Salomon S.
), p. 257-276
article:
Wygnani z raju – analiza toposu domu w filmach Andrieja Zwiagincewa
(
Tes U.
), p. 303-316
article:
Pierwszy raz w ciemnym kinie – filmowe reminiscencje w twórczości Krystyny Kofty
(
Witczak K.
), p. 317-324
article:
Sztuka hejtu. Powtórzenia, parafrazy i „cytatowość” w filmie Sala samobójców. Hejter Jana Komasy
(
Miławska-Ratajczak M.
), p. 325-333
article:
Krajobraz pod lasem. O Rhizopolis Joanny Rajkowskiej
(
Hendrykowski M.
), p. 334-339
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.