PL
W artykule podjęto kwestię statusu dydaktyki filozofi i jako dyscypliny teoretycznej. Przedstawiono propozycję wyróżnienia głównych teorii w dydaktyce filozofii: kulturowej, scjentystycznej, klasycznej, synkretycznej. Za ważną uznano próbę ich teoretycznej charakterystyki. Wskazano na możliwość wykorzystania do ich opisu propozycji metodologicznych wiązanych z głównymi koncepcjami współczesnej filozofii. Wyrażono nadzieję, że współczesny stan rozwoju zarówno metodologii, jak i dydaktyki ogólnej umożliwia podjęcie analiz wiązanych z metodologią teorii dydaktycznych filozofii.
EN
This paper addresses the issue of the didactics of philosophy as a theoretical discipline. A proposal to distinguish the main theories in the didactics of philosophy (the cultural, scientistic, classical and syncretic ones) has been presented. Their theoretical description has been recognized to be important. It has been shown that methodological proposals associated with the main concepts of modern philosophy may be used to describe them. It is hoped that the modern state of both the methodology and general didactics makes it possible to undertake the analyses related to the methodology of the didactic theories of philosophy.