Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Journal
Forum Pedagogiczne
Year
2024
Volume
14
Issue
2.1
Identifiers
Cover
Volume contents
2.1
article:
High-risk students talking low-stakes assessments: Do the data reflect ability or effort?
(
Reed D.
,
Hall S. R.
,
Houchins D. E.
), p. 17-31
article:
Home Literacy Environment as a Research Category – Tools and Future Research Directions
(
Kuracki K.
,
Salminen J.
,
Ruotsalainen J.
,
Psyridou M.
,
Torppa M.
), p. 33-47
article:
Cognitive and Metacognitive Mechanisms Used by Students with Hearing Loss During Comprehension of Literary Texts: Inferring From Explicit and Implicit Information
(
Dłużniewska A.
), p. 49-62
article:
The Importance of ICT In Developing Children's Language and Reading Skills
(
Tuczyński K.
,
Kuracki K.
), p. 63-74
article:
Information and Communication Technologies as an Element of the Learning Environment for Generation Alpha
(
Rzońca E.
,
Warchoł T.
), p. 75-85
article:
Towards a Neurodiversity Paradigm in the Education of Students with Dyslexia
(
Kowalik-Olubińska M.
), p. 87-96
article:
A student with a chronic illness during a pandemic – challenging circumstances for teachers
(
Konieczna I.
), p. 97-110
article:
Planowanie edukacji ekologicznej i klimatycznej w Polsce w świetle dokumentów strategicznych z zakresu zrównoważonego rozwoju
(
Klimska A.
,
Batorczak A.
), p. 111-122
article:
Technologie generatywnej sztucznej inteligencji – nowe perspektywy i nowe wyzwania edukacyjne
(
Kuruliszwili S.
), p. 123-135
article:
Reguły translacji i konwencje ujawniające się w kreacjach rysunkowych niewidomych uczniów
(
Niestorowicz E.
), p. 137-151
article:
Wrażliwość na słowa – o kształtowaniu dyskursu publicznego i stereotypów wobec osób z zaburzeniami psychicznymi – perspektywa Asystentów Zdrowienia (Ex-In)
(
Olszewski B. H.
), p. 153-165
article:
Percepcja zagrożeń dla bezpieczeństwa wśród młodzieży – przykład bydgoskich maturzystów 2018-2023
(
Trempała W.
,
Kapsa I.
), p. 167-180
article:
Kwestionariusz Spostrzegania Funkcjonowania Sekt (KSFS-17) jako narzędzie diagnostyczne dla celów profilaktyki społecznej
(
Gajewski M.
), p. 181-197
article:
Platforma społecznościowa EPALE, jako społeczność ucząca się
(
Zagulski S.
), p. 199-214
article:
School Citizenship – Children’s Voices During the Pandemic and the War in Ukraine
(
Górka-Strzałkowska A.
), p. 215-227
article:
Religious Education as the Foundation of Holistic Youth Development. The Perspective of the Pedagogy of Hope and Trust
(
Cichosz W.
,
Lisica J.
,
Buchta R.
,
Dziekoński S.
), p. 229-241
article:
Energy Education in View of the Pursuit of Climate Neutrality
(
Klimski M.
,
Chorchos S.
), p. 243-254
article:
Generative Artificial Intelligence: Verification of Educational Applications Model
(
Pyżalski J.
), p. 255-271
article:
Stefan Wyszyński’s Social Ideas in the Research and Educational Activity of Academic Centres
(
Dziekoński S.
), p. 273-286
article:
Social Media Addiction as Correlate of Academic Procrastination Among Students of Faculty of Social Sciences in Enugu State University of Science and Technology
(
Chidi U. B.
,
Formella Z.
,
Loveth U. E.
), p. 287-296
article:
A Preliminary Investigation into Multimodal Assessments: Exploring Effective Approaches to Transferable Skills Enhancement in Higher Education
(
Glofcheski M.
,
Zychowicz P.
,
Zhou Y.
), p. 297-322
article:
Navigating Diversity, Equity, and Inclusion: A Comparative Study of Implementation of Selected DEI Dimensions in Three Polish Universities
(
Jastrzębska E.
,
Górak-Sosnowska K.
), p. 323-336
article:
The Influence of Employment on Well-Being in Older Age: A Multifaceted Analysis
(
Kulesza M.
,
Kulesza M.
), p. 337-347
article:
Values in education and their role in the Polish language learning on the example of The Secondary School of the Resurrection Sisters in Warsaw
(
Babicki Z.
,
Suwalska A.
), p. 349-361
article:
Kazimierz Pospiszyl, Terapia przestępców seksualnych. Przesłanki teoretyczne, diagnoza i organizacja, Wydawnictwo DiG, Warszawa 2021, ss. 185.
(
Niewęgłowski J.
), p. 363-366
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.