Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2016 | 3 | 2 | 59-65

Article title

Narracje grzeczności… czyli kto uczy w mediach dobrych manier?

Content

Title variants

Courtesy narratives … or who teaches us good manners in the media?

Languages of publication

PL

Abstracts

Keywords

Journal

Year

Volume

3

Issue

2

Pages

59-65

Physical description

Dates

published
2016

Contributors

  • Uniwersytet Warszawski

References

  • „Czego dobra matka uczy córki swoje?” 1930. Głos Kobiety, nr 2, s. 2.
  • Dańkowska M. 1990, Nastolatki i bon ton, Warszawa.
  • „Jak zachować młodość i urodę. Poradnik na codzień”, magazyn Mody i Życia Praktycznego, Warszawa [b.r., około 1950].
  • Kamyczek J. 1969, Grzeczność na co dzień, Warszawa.
  • Kościńska M. 2009, Kobieto, (nie) bądź mężczyzną, Białystok.
  • Kurcewicz M., Vauban M. 1928. Zasady i nakazy dobrego wychowania. Zwyczaje życia codziennego, etykieta życia publicznego, stosunki towarzyskie, wizyty, przyjęcia i zabawy, kalendarz towarzyski, obyczaje wielkoświatowe i dyplomatyczne, strój obowiązujący, sprawy honorowe, korespondencja według zwyczajów współczesnych, Warszawa.
  • Mankiewicz M. 1991. Przewodnik po życiu, Warszawa.
  • Rościszewski M. 1920. Dobry ton. Szkoła pożycia z ludźmi wszelkich stanów w stosunkach poufnych i ceremonialnych, Warszawa.
  • Rościszewski M. 1921. Zwyczaje towarzyskie. Podręcznik praktyczny dla pań i panów, Lwów-Poznań.
  • Samozwaniec M. 2008. Tylko dla kobiet, Rzeszów.
  • Stypianka I. 1938. Sztuka uprzejmości. Zasady i formy dobrego wychowania, Poznań.
  • Wasilewski J. 2012. Granice retoryki. Jak stworzyć instrukcję obsługi tekstu, w: Instrukcja obsługi tekstów. Metody retoryki, red. J. Wasilewski, A. Nita, Sopot.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2392-3113-year-2016-volume-3-issue-2-article-141
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.