PL
DOI: 10.19251/ne/2018.28(17) Streszczenie Zmiany, jakie miały miejsce na przełomie XX i XXI wieku, związane z jednej strony z możliwością nieograniczonego podróżowania po całym świecie, z drugiej zaś strony z pojawieniem się nowoczesnych internetowych serwisów handlowych, przyczyniły się do zwiększenia zapotrzebowania, wśród członków społeczeństwa, na realizację usług wymiany walut. W artykule, na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych, podjęto próbę określenia preferencji klientów w korzystaniu z usług rynku walutowego. W pierwszej części przedstawiono analizę powodów z jakich klienci dokonują transakcji wymiany walut. Następnie omówiono determinanty, mające wpływ na wybór miejsca dokonywania transakcji wymiany walut oraz jaka jest częstotliwość korzystania z tych usług. W dalszej części przedstawiono, jakie rodzaje walut są najczęściej przedmiotem transakcji osób prywatnych na rynku kantorowym. Słowa kluczowe: waluta, rynek kantorowy, preferencje klientów