Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Polska Akademia Nauk. Instytut Sztuki PAN
Journal
Kwartalnik Filmowy
Year
2014
Volume
---
Issue
87-88
Identifiers
Cover
Volume contents
87-88
article:
Kino i teatr – kulturowa kolizja mediów (1895-1914)
(
Hendrykowski M.
), p. 6-31
article:
Historie równoległe, zbieżne, przeciwstawne. Teatr dramatyczny w filmie jako alternatywa i dopełnienie fabuły
(
Dobrowolski P.
), p. 32-43
article:
Nażywość w kinie? O problematyczności odbioru „Salò, czyli 120 dni Sodomy” Piera Paola Pasoliniego
(
Bal E.
), p. 44-50
article:
Narodziny filmu z ducha teatru, czyli nowa fala i pesymizm. o filmach Jacques’a Rivette’a
(
Kłys T.
), p. 52-69
article:
Teatralne kino Alaina Resnais
(
Lubelski T.
), p. 70-82
article:
Między stłumieniem a ekscesem – Tennessee Williams w amerykańskim kinie lat 50.
(
Włodek P.
), p. 83-98
article:
Teatralny wymiar twórczości filmowej Romana Polańskiego
(
Zmudziński B.
), p. 99-112
article:
Czego chce film na scenie? Analiza trzech przypadków
(
Fazan K.
), p. 114-126
article:
Celuloidowy pierścień Nibelunga. Wagner „ufilmowiony” albo o „kinematograficznych” inscenizacjach wagnerowskich dramatów muzycznych
(
Kletowski P.
), p. 127-138
article:
Pasja braci Fassnacht i filmowe echa widowiska „na wzór Oberammergau”. Kilka uwag o zapożyczeniu na przykładzie „Galilejczyka” Dymitra Buchowieckiego
(
Nadgrodkiewicz G.
), p. 140-150
article:
„<> bardziej nadaje się do sfilmowania niż dramat”. „Wozzeck” Georga C. Klarena
(
Burzyńska A. R.
), p. 151-159
article:
„Ran”, czyli Szekspir po japońsku
(
Loska K.
), p. 160-170
article:
Teatr bunraku w filmie „Lalki” Takeshiego Kitano
(
Kamrowska A.
), p. 171-178
article:
„Il teatrino di carta” (teatr papierowy) w „Lamparcie” Luchina Viscontiego
(
Mich Z.
), p. 179-196
article:
Zegarmistrzowie, automata i kino
(
Giżycki M.
), p. 186-292
article:
Żywy teatr, martwe oko, umarli w piwnicy i buty trupa – wokół „Umarłej klasy” Tadeusza Kantora w zapisie filmowym Andrzeja Wajdy
(
Sosnowska D.
), p. 197-204
article:
Obraz powinien wychodzić poza ramy. Struktura „mis en abyme” dramatu Edmonda Rostanda i spektaklu Denisa Podalydèsa „Cyrano de Bergerac”
(
Demby Ł.
), p. 206-216
article:
Pocałunek śmierci. Przestrzeń pozakadrowa w filmach Michaela Haneke, Aleksandra Sokurowa i Andrzeja Wajdy
(
Falkowska J.
), p. 217-230
article:
Czy to śpiewa Orfeo, czy to drzewa tak szumią?
(
Pitrus A.
), p. 232-239
article:
Nowe media jako środowisko dialogu między teatrem i filmem. „There Is Still Time… Brother” The Wooster Group oraz „Eavesdrop” Davida Pledgera i Jeffreya Shawa na platformie AVIE (Advanced Visualisation and Interaction Environment)
(
Kluszczyński R. W.
), p. 240-254
article:
Od Teatrografu do seriali. O czechosłowackich interaktywnych projektach audiowizualnych
(
Marecki P.
), p. 255-261
article:
Wobec Niemożliwego – estetyka negatywna i efekt obcości w audiowizualnych realizacjach Béli Tarra i Krystiana Lupy
(
Sarbiewska J.
), p. 262-270
article:
Anna Korwin: między sceną a ekranem
(
Patek A.
), p. 271-285
article:
Nieznane i znane formy
(
Pitrus A.
), p. 293-296
article:
Ponadstuletnie sąsiedztwo
(
Pławuszewski P.
), p. 297-302
article:
Pasolini – utopie i obsesje
(
Rutkowska T.
), p. 303-306
article:
W poszukiwaniu sensu
(
Helman A.
), p. 307-313
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.