Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 2015 2(103) Gamifikacja/Grywalizacja (Gamification) | 77-89

Article title

Grywalizacja w e-learningu. Gra strategiczna on-line Akademii PARP „Gwiezdne szkolenia” (Gamification in e–Learning: Space Training, an Online Strategy Game by the PARP Academy)

Content

Title variants

EN
Gamification in e–Learning: Space Training, an Online Strategy Game by the PARP Academy

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Studium przypadku grywalizacji opartej na wykorzystaniu gry edukacyjnej dotyczy projektu Akademia PARP – największego polskiego projektu e-learning typu MOOC, zwiększającego adaptacyjność kadr przedsiębiorstw. Projekt, realizowany na zlecenie PARP od 2006 r. do końca 2014 r., pozyskał 200 tys. uczestników, oferując 1000 godzin sitting time wielomodułowych szkoleń (e-learning, m-learning, b-learning) o tematyce biznesowej. W projekcie znalazły się nowe rozwiązania uczące np. społeczności szkoleniowe czy web-based rapid learning. W latach 2009–2011 prawie 1000 osób skorzystało z symulacyjnej gry strategicznej on-line ,,Gwiezdne szkolenia” z różnymi formami współdziałania i rywalizacji pomiędzy zespołami uczestników. Na tym przykładzie przedstawiono analizę wykorzystania grywalizacji w e-learningu do szkolenia, rekrutacji i motywowania uczestników.
EN
This gamification case study is based on the use of an educational game and applies to a PARP Academy project, the greatest Polish MOOC–type e–learning project for improving the adaptiveness of company staff. The project was commissioned by the Polish Agency for Enterprise Development (PARP) and spanned the years 2006–2014. It attracted 200,000 participants and offered 1,000 hours of multi–module sitting time training (e–learning, m–learning, and b–learning) covering business topics. The project included new teaching solutions such as training communities and web–based rapid learning. Almost 1,000 people benefited from the Space Training online strategic simulation game with its various forms of cooperation and competition among teams of participants over the years 2009–2011. This example is the basis of an analysis of the application of gamification in e–learning for training, recruiting, and motivating participants.

Year

Pages

77-89

Physical description

Document type

case study

Dates

published
2015-04-15

Contributors

  • Institute for Interactive Education Estakada.pl sp. z o.o.Warsaw, Poland

References

  • Arevolo De Azevedo Filho W., Latham L. (2006), Key Reasons Why You Should Consider a 'Learning by Gaming' Strategy, Gartner 31 March 2006, Gartner Research (komercyjna publikacja badawcza).
  • Arevolo De Azevedo Filho W. i inni (2006), ,,Hype Cycle for E-Learning”, Gartner 5 July 2006, Gartner Research (komercyjna publikacja badawcza).
  • Baudin M. (2013), MIT article comparing Lean, TQM, Six Sigma, and related enterprise process improvement methods, dostęp 23 lutego 2015, http://michelbaudin.com/2013/01/09/mit-article-comparing-lean-tqm-six-sigma-and-related-enterprise-process-improvement-methods/.
  • Czwarta edycja Gwiezdnych Szkoleń - gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/240/czwarta-edycja-gwiezdnych-szkolen-gry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  • Herger M. (2014), Enterprise Gamification – Engaging people by letting them have fun, CreateSpace Independent Publishing Platform.
  • Horton W. (2006), E-learning by Design, San Francisco, Pfeiffer.
  • Ogłoszenie wyników pierwszej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/183/ogloszenie-wynikow-pierwszej-edycji-gry-strategicznej-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  • Ostatnie dni, aby zapisać się na grę strategiczną on-line. Konkursy z nagrodami, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/183/ostatnie-dni-aby-zapisac-sie-na-gre-strategiczna-on-linekonkursy z nagrodami.html
  • Piąta edycja Gwiezdnych Szkoleń – gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/261/piata-edycja-gwiezdnych-szkolen-gry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  • Priestley T. (2013), Why Six Sigma fails in the real world, dostęp 23 lutego 2015, http://www.successfulworkplace.org/2013/03/06/why-six-sigma-fails-in-the-real-world/.
  • Rozpoczęta druga edycja Gwiezdnych Szkoleń – gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/190/rozpoczeta-druga-edycja-gwiezdnych-szkolen-gry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  • Rozrywka + Wiedza = Edutainment. Akademia PARP uruchamia strategiczną grę on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/168/rozrywkawiedzaedutainmentakademia-parp-uruchamia-strategiczna-gre-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  • Trzecia edycja Gwiezdnych Szkoleń – gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/221/trzecia-edycja-gwiezdnych-szkolengry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  • Warsztat w Jachrance – przejdź wirtualny rok Gwiezdnych Szkoleń pod okiem prowadzących, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/172/warsztat-w-jachrance-przejdz-wirtualny-rok-gwiezdnych-szkolen-pod-okiem-prowadzacych.html.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1641-0874

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-efc3046b-d018-4268-ba84-32e93d07e0e7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.