Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Journal
Forum Pedagogiczne
Year
2024
Volume
14
Issue
1
Identifiers
Cover
Volume contents
1
article:
The influence of religious faith on prosocial intentions and behaviors. Findings from a cross-sectional survey among young adults voluntarily working in social contexts
(
Büssing A.
), p. 19-32
article:
Duchowość ignacjańska w edukacji
(
Marek Z.
), p. 33-46
article:
Pedagogical Axiology in Social Thought of Józef Tischner (1931-2000)
(
Dąbrowski S.
), p. 47-61
article:
Kategorie (nie) obecne w edukacji: religia, religijność, duchowość
(
Parzyszek M.
), p. 63-73
article:
Secular and Spiritual Gratitude: Impacts on Mood, Stress, Spirituality and Sense of Gratitude
(
Clausen K.
,
Denhartog J.
,
Snow T.
,
Toussaint L.
), p. 75-83
article:
Loving Kindness Meditation: An Intervention to Increase Positivity Following Interpersonal Transgressions
(
Halverson K.
,
Petersen E.
), p. 85-94
article:
Mental Functioning and Religiosity of Prisoners
(
Miałkowska-Kozaryna M.
,
Miszewski K.
), p. 95-106
article:
Nastawienie dorosłych do rozwijania duchowości dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zdrowia psychicznego młodego pokolenia
(
Leszcz-Krysiak A.
,
Wardal A.
,
Fiedorczuk N.
), p. 107-119
article:
Czynniki chroniące i ryzyka wobec kryzysu w losach dzieci wojennych - trajektorie zniewolonego dzieciństwa
(
Bzymek A.
), p. 121-133
article:
Postpandemiczny (nie)pokój egzystencjalny jako wyzwanie edukacyjne – działania i dylematy
(
Zalewska-Meler A.
), p. 135-146
article:
Tacit knowledge jako kluczowy rodzaj wiedzy nie tylko dla młodego człowieka
(
Bielecki M.
), p. 147-155
article:
(Nie)refleksyjność nauczyciela edukacji elementarnej w przestrzeni przemocy symbolicznej
(
Głowala A.
), p. 157-169
article:
Skuteczność (w) edukacji a kategoria harmonii wewnętrznej nauczyciela
(
Pękala J. L.
), p. 171-183
article:
Fonogesty – metoda wspomagająca wzrokową percepcję wypowiedzi przez osoby z uszkodzeniami słuchu w kontekście projektu Cued Speech Europa
(
Borowicz A.
), p. 185-198
article:
Psychopedagogiczne i językowe aspekty trudności szkolnych u dzieci z rozpoznaniem dysleksji rozwojowej. Elementy pracy terapeutycznej
(
Czarnecka M.
,
Żelazkowska M.
), p. 199-210
article:
Poczucie samo-skuteczności w Internecie a postawy studentów „Pokolenia Lockdown” wobec edukacji zdalnej (studium porównawcze polskiej i litewskiej uczelni)
(
Ryndzionek M.
), p. 211-225
article:
On the need to form moral convictions
(
Śliwerski B.
), p. 227-244
article:
Effective teacher and effective teaching practices: literature perspective and learning experience. Qualitative study between Italy and Spain (part. II)
(
del Pilar Alcolea Pina M.
,
Formella Z.
), p. 245-255
article:
Contemporary learning methods and the „new” roles of teaching practitioners
(
Kulpa-Puczyńska A.
), p. 257-267
article:
The picture of the autism spectrum in television programmes for children on the example of “Sesame Street”
(
Łuszczek K.
), p. 269-284
article:
Personality factors and post-traumatic growth in fathers of children with autism spectrum disorders
(
Prokopiak A.
,
Pasternak J.
,
Gosztyła T.
), p. 285-299
article:
Promoting the Well-Being of the Elderly: Implications for Geragogy from Martin E. P. Seligman’s Concept of Well-Being and other Selected Theories
(
Leszczyńska-Rejchert A.
), p. 301-312
article:
The Salesian Society in the face of educational challenges in the years 1918-1939
(
Niewęgłowski J.
), p. 313-323
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.