Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Ateneum - Szkoła Wyższa w Gdańsku
Journal
Forum Filologiczne Ateneum
Year
2021
Volume
9
Issue
1
Identifiers
Cover
Volume contents
1
article:
An overview of popular website platforms and mobile apps for language learning
(
Bączkowska A.
), p. 9-35
article:
The Image of Men in Advertising as Perceived by Polish Students of English Philology
(
Papaja K.
,
Świątek A.
), p. 37-59
article:
Taking a Marked Stance through Evaluative Lexical Items: A Study of Selected Features of Obama’s and Trump’s Inaugural Speeches
(
Janczyło A.
), p. 61-70
article:
Nazwiska niemieckie z Reszla z XVI i XVII wieku na litery A i B
(
Guz M.
), p. 71-84
article:
Multimodale Praktiken der Konstruktion von Emotionen in printmedialen Diskursen
(
Szczepaniak J.
), p. 85-98
article:
Der sprachliche Mischcode im urbanen Milieu und seine Vorläufer
(
Daszkiewicz A.
), p. 99-113
article:
Emotionalisierung und wertende Prägung als immanente Bestandteile der Sportberichterstattung
(
Kukowicz-Żarska K.
), p. 115-140
article:
Сучасні методологічні принципи вивчення каузальної домінанти ЕФЕКТ у мовознавстві та процедура її зіставного дослідження
(
Vainorenie I.
,
Lemish N.
), p. 141-161
article:
Proces apelatywizacji w ujęciu socjolingwistycznym na przykładzie eponimu “Karen” i jego funkcji w slangu amerykańskim
(
Podlecka N.
), p. 163-173
article:
Online foreign language education during the COVID-19 pandemic – teachers’ perspective
(
Kulińska A.
), p. 177-191
article:
The concept of paratextuality in literary genre Chick-lit
(
Sikora A.
), p. 195-208
article:
Oglądanie poezji. Retrospektywa subiektywna
(
Wojciechowski P.
), p. 209-230
article:
“La scintilla della libertà”: il 1956 polacco nella pubblicistica italiana
(
Bellifemine O.
), p. 231-249
article:
Il concetto di mimesi e la sua interpretazione nella letteratura
(
Janowska K.
,
Hybiak M.
), p. 251-274
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.