Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Journal
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
Year
2017
Volume
8
Issue
227
Identifiers
Cover
Volume contents
227
article:
Polish language teaching programme in Polish system of education and in the organisation of educational process – its place, role and structure of the document
(
Sporek P.
)
article:
The role of a small homeland in teaching Polish language at the 4th stage of education by the example of Łódź. Axiological considerations
(
Gajak-Toczek M.
)
article:
Contemporary methods of language training for background development of the school work on the language concept. Part I. Methods in the didactics of language learning
(
Fiszbak J.
)
article:
Method or approach - between didactics of the mother tongue and glottodidactics
(
Niesporek-Szamburska B.
)
article:
“Between culture and earth”. From the global to local world based on the example of “from here” literature
(
Pławecka K. M.
)
article:
Linguistic diversity - multilingualism - national languages. Reflections from an European perspective
(
Pakulski J.
)
article:
School knowledge of the language profiles in the context of external examinations
(
Nocoń J.
)
article:
Small homelands vs. teaching Polish and Slovenian as foreign languages – the analysis of coursebooks
(
Bednarska K.
)
article:
Verification of competences for the Matura exam in Polish, regional language, national minority languages and ethnic analysis
(
Grudzińska K.
)
article:
Selected narrative aspects of characterization of the figure at school
(
Grzegórzek M.
)
article:
Contemporary methods of language training against the background of the concept of language school work development Part 2. Methods of teaching language skills
(
Fiszbak J.
)
article:
The concept of language education inscribed in the Croatian equivalent of the core curriculum of the mother tongue
(
Jastrzębska-Golonka D.
,
Rypel A.
)
article:
Music at literature classes in secondary music school
(
Kucharska-Babula A.
)
article:
The role of a small homeland in teaching Polish language at the 4th stage of education by the example of Łódź. Axiological considerations
(
Karkut D.
)
article:
Comparison of national language teaching systems. Introduction
(
Pieniążek M.
)
article:
Text - Educational material for student with special educational needs in primary school with integrated classes
(
Balcerek H.
)
article:
Wstęp
(
Szymańska M.
,
Pieniążek M.
), p. 3-5
article:
Komparatystyka systemów nauczania języków narodowych. Wprowadzenie
(
Pieniążek M.
), p. 6-17
article:
Zróżnicowanie językowe – wielojęzyczność – języki narodowe. Refleksje z perspektywy europejskiej
(
Pakulski J.
), p. 18-25
article:
Skills and Knowledge about Language in the Czech Context
(
Štěpáník S.
), p. 26-34
article:
Towards more meaningful teaching of literature in Serbian schools. (Paradoxes of curriculum)
(
Opačić Z.
), p. 35-46
article:
Специфика преподавания русского языка в российской школе: структура курса, проблемы и перспективы
(
Kasperowa L. T.
,
Zubakina O. N.
), p. 47-54
article:
Преподавание русского языка и стилистики в системе медиаобразования на факультете журналистики МГУ. Дидактический аспект
(
Kłuszyna N. I.
,
Vasilkova N. N.
), p. 55-60
article:
Koncepcje kształcenia językowego wpisane w chorwacki odpowiednik podstawy programowej nauczania języka ojczystego
(
Jastrzębska-Golonka D.
,
Rypel A.
), p. 61-77
article:
Fairy tales in a problem. Problem-based approach in teaching fairy tales
(
Mićić V.
,
Markowić B.
), p. 78-90
article:
Program nauczania języka polskiego w systemie oświatowym i organizacji procesu dydaktycznego – miejsce, rola, struktura dokumentu
(
Sporek P.
), p. 91-104
article:
Profile szkolnej wiedzy o języku w kontekście egzaminów zewnętrznych
(
Nocoń J.
), p. 105-117
article:
Weryfikacja kompetencji językowych na egzaminie maturalnym z języka polskiego, języka regionalnego, języków mniejszości narodowych i mniejszości etnicznej - analiza porównawcza
(
Grudzińska K.
), p. 118-135
article:
Metoda czy podejście – między dydaktyką języka ojczystego a glottodydaktyką
(
Niesporek Szamburska B.
), p. 136-145
article:
Współczesne metody kształcenia językowego na tle rozwoju koncepcji szkolnej pracy nad językiem. Część 1. Metody w dydaktyce nauki o języku
(
Fiszbak J.
), p. 146-162
article:
Współczesne metody kształcenia językowego na tle rozwoju koncepcji szkolnej pracy nad językiem. Część 2. Metody kształcenia sprawności językowej
(
Fiszbak J.
), p. 163-181
article:
Wybrane aspekty narracyjne charakteryzowania postaci w szkole
(
Grzegórzek M.
), p. 182-197
article:
„Pomiędzy kulturą a ziemią”. Od świata globalnego do lokalnego na przykładzie literatury „stąd”
(
Pławecka K. M.
), p. 198-215
article:
Problematyka tożsamości narodowej, regionalnej na lekcjach języka polskiego – dylematy i perspektywy
(
Karkut D.
), p. 216-228
article:
Rola małej ojczyzny w kształceniu polonistycznym na IV etapie edukacyjnym na przykładzie Łodzi. Rozważania aksjologiczne
(
Gajak-Toczek M.
), p. 229-244
article:
Małe ojczyzny a nauczanie języka polskiego i języka słoweńskiego jako obcego – analiza podręczników
(
Bednarska K.
), p. 245-254
article:
Muzyka na lekcjach literatury w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia
(
Kucharska-Babula A.
), p. 255-267
article:
Tekst- materiał dydaktyczny dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi
(
Balcerek H.
), p. 268-274
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.